Feedback sökes

Synpunkter, kommentarer, förslag, feedback, et cetera.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Feedback sökes

Inlägg av Nils »

Vad kan göras bättre med hemsidan?
Saknar du någonting?
Kan layouten, utseendet eller funktionaliteten förbättras?

Hur kan forumet göras bättre?
Hur kan forumet göras mera intressant för dem som redan är studenter?
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Feedback sökes

Inlägg av empezar »

Kanske kan man skapa klassforum och bara tillåta medlemmar i den klassgruppen (dvs du får starta nya klassgrupper varje termin) att läsa forumet, för att slippa att forumet blir överfyllt av klassforum?

Till en början kanske man kan börja med att ha ett läkarforum, och ett "övriga utbildningar"-forum? De flesta här vill ju ändå bli läkare så det känns onödigt att ha ett forum per utbildning. Blir "övriga utbildningar"-forumet dominerat av t ex tandläkare, så kan man starta ett tandläkarforum. Man bör bara ta småsteg med forum, annars riskerar de att växa för fort och dö pga att besökarna blir för utspridda.

Ett forum för diskussion om kurslitteratur (med stickys för gällande kurslitteratur) känns naturligt.

Kanske bör man lägga till en funktion att betygsätta och kommentera utbildningarna?
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Feedback sökes

Inlägg av Nils »

empezar skrev:Kanske kan man skapa klassforum och bara tillåta medlemmar i den klassgruppen (dvs du får starta nya klassgrupper varje termin) att läsa forumet, för att slippa att forumet blir överfyllt av klassforum?
Det är ungefär den lösningen jag har funderat på - klassforumen vore ju inte särskilt "egna" ifall vem som helst kunde gå in och kika i dem.
grolle
Inlägg: 18
Blev medlem: 06 maj 2008, 15:48

Re: Feedback sökes

Inlägg av grolle »

Om det går vore det intressant att se kvoten för de som antogs/ej antogs vad det gäller lägsta HP resultat i den rena HP gruppen.
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Feedback sökes

Inlägg av empezar »

grolle skrev:Om det går vore det intressant att se kvoten för de som antogs/ej antogs vad det gäller lägsta HP resultat i den rena HP gruppen.
Tror inte VHS spar på sådan information.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
nzqrc
Inlägg: 38
Blev medlem: 06 aug 2008, 23:39

Re: Feedback sökes

Inlägg av nzqrc »

Jag tänkte bara hylla lite till att börja med. Jag tycker sidan som den ser ut nu är jättebra! Särskilt forumet är ett bra tillägg. Jag hoppas det florerar lite och blir en bra plats för blivande studenter och nuvarande studenter, samt förstås gärna AT-läkare etc. Det känns lite spritt nu med alla blivande på HPguiden och alla AT-läkare på underlakare.se och studenterna nånstans emellan. Alla kan ju lära av varandra.

Förbättringar jag skulle föreslå är lite fler forum. Det kanske inte är moget ännu, men man borde dela in sektionerna "inför", "under" och "efter" i fler undersektioner som t.ex. Kurslitteratur, Erfarenheter av Klin, Tips på bra AT platser, "Fråga antagna" för blivande studenter etc. Men det kan hända att det behöver bli lite större här först...
Låst