Feedback sökes - integrering av forumet

Synpunkter, kommentarer, förslag, feedback, et cetera.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Feedback sökes - integrering av forumet

Inlägg av Nils »

Ett projekt som jag tänker arbeta på under början av hösten är att integrera forumet med hemsidan, en gång för alla, så att läkarstudent.se inte längre är uppdelad i två delar.

Lite arbete har redan hunnit göras - hemsidans nya utseende och de nya navigationsmenyerna utformades med dessa planer i åtanke och arbetet på den nya forumdesignen har påbörjats. Det är dock fortfarande en hel del arbete kvar innan den kan ersätta den nuvarande forumstilen.

Ifall du har några minuter att avvara så får du gärna testa den nya forumstilen och lämna kommentarer och förslag om hur du tycker att den borde vara.

Den nya forumstilen har aktiverats för kategorin "läkarstudent.se" för alla användaridentiteter, inklusive gästbesökare. För att se hur den nya (men inte färdiga) stilen ser ut just nu, klicka på länken nedanför:
läkarstudent.se




Finns det några objekt/funktioner (till exempel "") som du tycker känns överflödiga och kan tas bort?

Finns det några funktioner som borde framhävas bättre?

Tycker du att de olika objekten har bra placeringar på sidan?

Vad tycker du om de använda färgerna, formerna och layouten?

Har du något annat önskemål eller förslag för forumets framtid?
Wiiizzy
Inlägg: 239
Blev medlem: 05 aug 2011, 18:36

Re: Feedback sökes - integrering av forumet

Inlägg av Wiiizzy »

Bra att forumet och hemsidan integreras. Rent spontant är jag annars nöjd med sidan som den har varit. Om jag ska vara helt ärlig gillade jag menysystemet lite bättre på den gamla hemsidan, men jag vänjer mig nog. Vad jag noterar när jag kollar på den integrerade nya layouten är att raderna är kortare på bredden i forumet. Personligen gillar jag bättre långa rader än många radbyten.

Kanske borde antagningsdelen av forumet tydligare länkas till http://läkarstudent.se/antagning.html och vise versa.

I övrigt är allt toppen i min mening.
Keep up the good work!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Feedback sökes - integrering av forumet

Inlägg av Nils »

Wiiizzy skrev:Bra att forumet och hemsidan integreras. Rent spontant är jag annars nöjd med sidan som den har varit. Om jag ska vara helt ärlig gillade jag menysystemet lite bättre på den gamla hemsidan, men jag vänjer mig nog. Vad jag noterar när jag kollar på den integrerade nya layouten är att raderna är kortare på bredden i forumet. Personligen gillar jag bättre långa rader än många radbyten.

Kanske borde antagningsdelen av forumet tydligare länkas till http://läkarstudent.se/antagning.html och vise versa.

I övrigt är allt toppen i min mening.
Keep up the good work!
Tack för kommentarerna! :)

Jag tyckte också om det gamla menysystemet men när jag bad några kontakter om synpunkter på hemsidans design så ansågs det vara dels otydligt ("huvudmenyernas" knappar hade ett utseende snarlikt utseendet för knapparna som gick till sidor), dels olämpligt placerat eftersom det låg i innehållsfältet i mitten (och således försvann från bilden när man började scrolla på en sida). Det nya alternativet fick bli lösningen på hur menyn kunde göras tydligare och enklare på samma gång. Jag är dock öppen för förslag till ytterligare förnyelser av navigationssystemet.

Bredden på forumet / textdelen för alla sidor är någonting som jag har funderingar på att göra lite flexiblare. Den nuvarande bredden är låst till ett visst antal pixlar för att allting skall komma med för en äldre skärmstorlek, som dock blir allt mindre vanlig med tidens gång. Alternativet jag funderar på, ifall jag kan få det att fungera i äldre webbläsare (det vill säga Internet Explorer 6, varje webbdesigners personliga nemesis), är att låta mittdelen ha en bredd som är proportionerlig mot bildskärmens bredd och omfattar all bredd som inte tas i anspråk av navigationsmenyn och sponsorlistan.

Vad gäller länkning av antagningskategorin till antagningssidan så hoppas jag att det räcker med att "mappen" där den sidan ingår är automatiskt öppnad när man befinner sig i forumet, så att länken "Antagning" alltid syns. Jag är dock öppen för fler förslag...
Skriv svar