Reservuppringning HT20

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2020 års hösttermin.
Reserv-5-HP-KI

Reservuppringning HT20

Inlägg av Reserv-5-HP-KI »

Hej!

Jag tänkte starta en tråd för reservantagningen efter andra urvalet till HT20. Jag undrar om något vet huruvida reservantagningen påbörjats eller om någon blivit antagen (som reserv efter 2:a urv, dvs).

Mitt creep:ande på antagning.se samt idoga mailande till antagningsenheten på KI verkar ha gett informationen att i HP-kvoten har 4 personer hoppat av. Såg dock idag att antalet antagna gått från 48 till 50, varför jag misstänker att de påbörjat reservantagning. Någon som blivit antagen/uppringd?

Själv är jag 5:e HP-reserv på KI.

Diskussioner ang. reservantagningen på andra läroverk välkomnas.
visitor

Reservuppringning HT20

Inlägg av visitor »

Det verkar som den pågår med tanke på vad du skriver. Registreringen stänger officiellt den 19:e. Så den 20:e kan de säkert bli några som kommer in. Problemet med KI just i år är att det inte har överintag och inte flyttar upp någon till högre termin då det är fullt.
Reserv-5-HP-KI

Reservuppringning HT20

Inlägg av Reserv-5-HP-KI »

Fick nyss en plats på KI! Var som sagt reserv 5 i HP-kvoten.
Reserv

Reservuppringning HT20

Inlägg av Reserv »

Vet någon hur många reserver med 1.6 som står i kö i Örebros universitets Läkarprogram hösten 2020
Jordgubben
Inlägg: 55
Blev medlem: 16 mar 2020, 20:56

Reservuppringning HT20

Inlägg av Jordgubben »

Reserv skrev:Vet någon hur många reserver med 1.6 som står i kö i Örebros universitets Läkarprogram hösten 2020
Jag har reservnummer 40 och har resultat 1.55, så max 39 st.
ume-reserv-5

Reservuppringning HT20

Inlägg av ume-reserv-5 »

Tja! Grattis till din plats i KI!

Står som reserv 5 till Umeå i hp-kvoten. Just nu är det väl bara att hålla tummarna och vänta. Finns det någon här (i hp-kvoten) som blivit antagen till Umeå än?
Jordgubben
Inlägg: 55
Blev medlem: 16 mar 2020, 20:56

Reservuppringning HT20

Inlägg av Jordgubben »

ume-reserv-5 skrev:Tja! Grattis till din plats i KI!

Står som reserv 5 till Umeå i hp-kvoten. Just nu är det väl bara att hålla tummarna och vänta. Finns det någon här (i hp-kvoten) som blivit antagen till Umeå än?
Reservnummer 4 står på tur :)
ReservBI

Reservuppringning HT20

Inlägg av ReservBI »

Har någon blivit uppringd av KI från grupp BI?
Vantaren

Reservuppringning HT20

Inlägg av Vantaren »

Tror ni att hp reserver i Örebro universitet blir uppringda med tanke det stora överintaget som var 31 av ca 21 platser. Just nu har endast 3 personer tackat nej medan i bi kvoten har det sjunkit från 47 till 39 antagna av ca 43 platser
Gast

Reservuppringning HT20

Inlägg av Gast »

Om man har missat att svara på telefon samtal på grund av jobbet, ringer universitetet tillbaka eller skickar dem e-post? Gäller reserv uppringning
Låst