Betygsgruppen

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2020 års hösttermin.
Gast

Betygsgruppen

Inlägg av Gast »

21.57 i BI, vad tror ni chans att komma i med detta betyg i Uppsala eller KI i Höst2020
Mmm

Betygsgruppen

Inlägg av Mmm »

Nå, inte ens förra året hade det varit möjligt i KI eller UU. Vårterminen i UU kan det vara möjligt men inte det garanterat heller då det är många som inte kommer kunna komma in nu till hösten och därför söker de in till våren.
Gast

Betygsgruppen

Inlägg av Gast »

A sant! Nästa år blir det!
guest

Betygsgruppen

Inlägg av guest »

Hej, Jag har 22,02 i B1, vad tror ni, kommer jag att vara antagen till KI?
gasten

Betygsgruppen

Inlägg av gasten »

guest skrev:Hej, Jag har 22,02 i B1, vad tror ni, kommer jag att vara antagen till KI?
Alltså, det är inte en omöjlighet att du blir antagen redan nu, med tanke på att 22,08 var det lägsta någon blev antagen med i B1 förra året (HT-19). Men det är svårt att säga pga situationen. Chansen är visserligen större pga det är fler som antas i B1, men konkurrensen kommer också vara högre. Har du tur så kan du komma och bli inringd, men Karolinska brukar väldigt sällan göra det och kompenserar ofta med ett överintag. Kommer du inte in nu så får du avvakta till VT, då lär du garanterat komma in.
Guest

Betygsgruppen

Inlägg av Guest »

Men är det ens möjligt att få just 22,02? Dessa har jag sett: 22,03, 22,08 osv men inte 22,02! Har du själv räknat det??
guest

Betygsgruppen

Inlägg av guest »

Guest skrev:Men är det ens möjligt att få just 22,02? Dessa har jag sett: 22,03, 22,08 osv men inte 22,02! Har du själv räknat det??
Ahah, nej, jag söker med ett utländskt gymnasiebetyg.
Låst