Reserv Umeå

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2020 års vårtermin.
Svart1

Reserv Umeå

Inlägg av Svart1 »

Här på forumet sa en att han blev uppringd hp-kvoten som reserv 30 VT 19
Ht19 verkar tröskelvärdet varit 50
Gäst

Reserv Umeå

Inlägg av Gäst »

Det var jag som sa att reservuppringningen börjat nu.. jag mailade och frågade och de svarade det. Men det stämmer säkert inte , om nån annan frågat och de sa 13/1 så stämmer det nog , för jag fick svar från infocenter och det känns som att dom inte vet vad som gäller specifikt för läkarprogrammet.

Jag har också sett på forumet att vt19 så blev en med reservnummer 30 uppringd i HP-kvoten innan uppropet. Vet någon om hen var den sista eller blev någon fler uppringd? Någon som frågat universitetet? :glad:
Gast

Reserv Umeå

Inlägg av Gast »

Tandläkarprogrammet har börjat kalla in reserver i Umeå, har dock inte hört något om läkarprogrammet
Hejsan

Reserv Umeå

Inlägg av Hejsan »

Såg på antagning.se nu att antalet antagna i HP gick från 50 till 52, antar att reservinrigningarna har börjat redan nu.
gueszt

Reserv Umeå

Inlägg av gueszt »

Japp det stämmer, blev precis antagen
Hejsan

Reserv Umeå

Inlägg av Hejsan »

gueszt skrev:Japp det stämmer, blev precis antagen
Vilken plats hade du?
Guest

Reserv Umeå

Inlägg av Guest »

Ngn som blivit kallad i BI?
gueszt

Reserv Umeå

Inlägg av gueszt »

Hade plats 1, vet att en till ifrån HP-kvoten har blivit antagen med!
GUEEEEST

Reserv Umeå

Inlägg av GUEEEEST »

gueszt skrev:Hade plats 1, vet att en till ifrån HP-kvoten har blivit antagen med!
Det var med största sannolikhet jag, blev också antagen via HP-kvoten i onsdags.
Gäst

Reserv Umeå

Inlägg av Gäst »

Vet någon vilket reservnummer som står på tur i hp-kvoten? Jag vet att i alla fall reservnummer 4 blivit uppringd och tackat ja.
Låst