1,55 umeå

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2020 års vårtermin.
Gäst

1,55 umeå

Inlägg av Gäst »

Hur tror ni hp-kvoten kommer se ut för Umeå vt2020? Tror ni på samma som våren 2019, alltså att andra urvalet sjunker till 1,55 eller...? :glad:
Gast

1,55 umeå

Inlägg av Gast »

Gränsfall. Hursomhelst inte många som kommer in med 1,55!
Gäst

1,55 umeå

Inlägg av Gäst »

Hur många antagna hade 1,55 i meritvärde?
Användarvisningsbild
Matts
Inlägg: 31
Blev medlem: 12 aug 2019, 21:33

1,55 umeå

Inlägg av Matts »

Gäst skrev:Hur många antagna hade 1,55 i meritvärde?
Har försökt flera dagar nu att få ett svar från uhr, men dom hänvisar till statistiksidan varje gång. Försökt förklara att man inte kan se det på statistiksidan, utan bara det totala antalet antagna i HP-gruppen.

Ska försöka en gång till, återkommer om jag får något svar.
Student
Inlägg: 3
Blev medlem: 06 jul 2019, 10:53

1,55 umeå

Inlägg av Student »

Matts skrev:
Har försökt flera dagar nu att få ett svar från uhr, men dom hänvisar till statistiksidan varje gång. Försökt förklara att man inte kan se det på statistiksidan, utan bara det totala antalet antagna i HP-gruppen.

Ska försöka en gång till, återkommer om jag får något svar.
Kan månne UmU ha statistiken ni efterfrågar? Åtminstone är det väl bara universiteten som har tillgång till statistiken från reservantagningen. Vilket i sådana fall skulle betyda att endast de vet hur många som efter andra urvalet antogs med 1,55 i HP. Men jag vet inte om ni syftade på hur många som antogs med 1,55 i andra urvalet eller i reservantagningen eller totalt. (Däremot tycker jag nog att UHR borde ha och kunna ge statistik för hur många som antogs i urval 2 med 1,55 i meritvärde.)

Just UmU är dock enligt min egen erfarenhet notoriskt dåliga att svara på frågor gällande reservantagning. Mejlar man dit så skickas alla frågor till det s.k. InfoCenter, som inte verkar ha koll. Detta fast frågan egentligen borde riktas till en antagningshandläggare, vilket det gör om man mejlar till t.ex. KI.
Användarvisningsbild
Matts
Inlägg: 31
Blev medlem: 12 aug 2019, 21:33

1,55 umeå

Inlägg av Matts »

Student skrev: Kan månne UmU ha statistiken ni efterfrågar? Åtminstone är det väl bara universiteten som har tillgång till statistiken från reservantagningen. Vilket i sådana fall skulle betyda att endast de vet hur många som efter andra urvalet antogs med 1,55 i HP. Men jag vet inte om ni syftade på hur många som antogs med 1,55 i andra urvalet eller i reservantagningen eller totalt. (Däremot tycker jag nog att UHR borde ha och kunna ge statistik för hur många som antogs i urval 2 med 1,55 i meritvärde.)

Just UmU är dock enligt min egen erfarenhet notoriskt dåliga att svara på frågor gällande reservantagning. Mejlar man dit så skickas alla frågor till det s.k. InfoCenter, som inte verkar ha koll. Detta fast frågan egentligen borde riktas till en antagningshandläggare, vilket det gör om man mejlar till t.ex. KI.
Är ute efter både statistiken för U2 och reservantagningen och har därför varit i kontakt med både UmU och uhr. Men det är som du säger, UmU skickar bara runt mig till olika personer och har ingen koll på vem det är som vet vad. Så vi får se, men tror inte jag kommer få reda på allt innan antagningsbeskedet och då spelar det ju ingen roll.
Användarvisningsbild
Matts
Inlägg: 31
Blev medlem: 12 aug 2019, 21:33

1,55 umeå

Inlägg av Matts »

Fått svar från Umeå nu och det var 15 st med 1.55 som antogs VT19.
Vet ej om detta är totalt eller bara under reservantagningen, men jag misstänker det totala antalet 1.55or.

EDIT: Fick svar från UHR också som sa samma sak och att det var 15 st totalt.
Guessssyy

1,55 umeå

Inlägg av Guessssyy »

Fick också 1.55 detta prov, ett poäng ifrån 1.6 så man kunde känna sig lite säker iaf..

Orkar inte vänta ett år till, snälla låt mig komma in :velig:
Låst