BI 21,30 UU - kommer det räcka?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2020 års vårtermin.
Gäst

BI 21,30 UU - kommer det räcka?

Inlägg av Gäst »

Så otroligt orolig att det inte räcker. Ska köpa bostad då ködagarna ej räcker och till inte skaffa bostad om jag inte kommer in. Kom in på flera universitet under ht men hittade ingen bostad.
Doktor

BI 21,30 UU - kommer det räcka?

Inlägg av Doktor »

Studentlägenhet har de i alla städer framförallt till de studenter som kommer från andra städer. Det borde nog räcka men i urval 2. Good luck
Gäst

BI 21,30 UU - kommer det räcka?

Inlägg av Gäst »

Tyvärr räcker inte mina ködagar
Aspirant

BI 21,30 UU - kommer det räcka?

Inlägg av Aspirant »

Studentkorridor kan vara ett alternativ denna gång? Jag kommer själv från Stockholm och vill helst inte flytta från min comfortzone men vad kan man göra:( Sedan kommer kliniska terminer. AT också får man vänta mycket på ffa i Stockholm där det kan bli upp till två år vilket leder till att man till slut ger upp och flyttar till småorter. Som läkarstudent kommer vi att flytta ett tiotal gånger haha. Men lycka till!
Laundryhouse
Inlägg: 34
Blev medlem: 16 jan 2018, 23:06

BI 21,30 UU - kommer det räcka?

Inlägg av Laundryhouse »

Antogs det några reserver under HT19? Efter U2? Tänker främst på Uppsala.
Laundryhouse
Inlägg: 34
Blev medlem: 16 jan 2018, 23:06

BI 21,30 UU - kommer det räcka?

Inlägg av Laundryhouse »

Bump
Gäst

BI 21,30 UU - kommer det räcka?

Inlägg av Gäst »

I Uppsala antogs det 2-3 st reserver i BI efter U2 i höstas. Det var däremot mycket färre än vid tidigare antagningar. Våren 2019 antogs det 12 reserver (upp till reserv 20 tillfrågades) om jag minns rätt från det studievägledaren berättar för mig. Ur HP-gruppen antogs ca 15 reserver denna höst. Så det verkar handla om att ha tur!
Laundryhouse
Inlägg: 34
Blev medlem: 16 jan 2018, 23:06

BI 21,30 UU - kommer det räcka?

Inlägg av Laundryhouse »

Stort tack för svar!
Gäst

BI 21,30 UU - kommer det räcka?

Inlägg av Gäst »

Inga problem! Själv snubblade jag precis på målsnöret så det blev en del desperat sökande där ett tag, haha!
Gäst

BI 21,30 UU - kommer det räcka?

Inlägg av Gäst »

Kanske dum fråga men hur ser man hur många som antas i urval 2?
Låst