Reservuppringning ht19

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2019 års hösttermin.
callur

Reservuppringning ht19

Inlägg av callur »

Vad tror ni gränsvärdena är för Örebro och Umeå (urval 2 reservnummer dvs) för reservuppringning, med en rätt god säkerhet? I runda slängar givetvis
amagu
Inlägg: 4
Blev medlem: 08 aug 2019, 21:15

Reservuppringning ht19

Inlägg av amagu »

Har ringt runt i Göteborgs universitet och ansvarige för läkarprogrammets reservantagning är på semester, fick svar att processen FÖRMODLIGEN börjar först när ansvarige är tillbaka. Hon jag pratade med var dock tydlig med att hon inte kan garantera detta. I alla fall så fortsätter reserver kallas upp till två veckor in på terminen, när de börjar är helt enkelt upp till institutionen..
Oskfo

Reservuppringning ht19

Inlägg av Oskfo »

callur skrev:Vad tror ni gränsvärdena är för Örebro och Umeå (urval 2 reservnummer dvs) för reservuppringning, med en rätt god säkerhet? I runda slängar givetvis
VT-19 blev jag uppringd av båda universiteten med reservnummer 15 i Örebro och reservnummer 30 i Umeå. Lycka till! :smart:
Gäst

Reservuppringning ht19

Inlägg av Gäst »

I vilken kvot blev du antagen från? Blev lite mer hoppfull att komma in i Örebro (4:e reserv i HP-kvoten) nu. Men känns så ovisst!
Oskfo

Reservuppringning ht19

Inlägg av Oskfo »

Gäst skrev:I vilken kvot blev du antagen från? Blev lite mer hoppfull att komma in i Örebro (4:e reserv i HP-kvoten) nu. Men känns så ovisst!
Glömde skriva, HP-kvoten! Lycka till!
Användarvisningsbild
Matts
Inlägg: 31
Blev medlem: 12 aug 2019, 21:33

Reservuppringning ht19

Inlägg av Matts »

Oskfo skrev:Glömde skriva, HP-kvoten! Lycka till!
HP-kvoten även i Umeå? Och var detta innan eller efter kursstart? Har nämligen reservplats 28 och blev därmed också lite mer hoppfull!
Gueest

Reservuppringning ht19

Inlägg av Gueest »

Ver ni om antagning.se uppdateras automatiskt? Läkare i Umeå i hp-gruppen har nämligen endast gått från 55 till 53 antagna, medans BI har gått från 44 till 38 antagna. Kan det vara så att hp-gruppen inte är helt uppdaterad eller är det verkligen bara två som har hoppat av?
Hjertify
Inlägg: 12
Blev medlem: 13 jul 2019, 10:17

Reservuppringning ht19

Inlägg av Hjertify »

@Gueest Det brukar vara färre som ger återbud i HP-kvoten än BI-kvoten så inget onormalt där, vad jag vet så går numret endast ner på antagning.se ifall personen ifråga gör återbud direkt på antagning.se sida dvs. ifall det görs på annat sätt direkt med universitetet så visas detta inte, även om detta förmodligen inte ändrar siffrorna särskilt. Sen tror jag vissa universitet som tex. Karolinska har haft en tendens att ta reserver från Hp-kvoten trots att återbudet kom från BI-kvoten t.ex i vissa fall.

Sen börjar väl kanske inte reserv uppringningen på riktigt förrän efter upprop då det kan röra sig lite mer skulle jag gissa.
Oskfo

Reservuppringning ht19

Inlägg av Oskfo »

Matts skrev: HP-kvoten även i Umeå? Och var detta innan eller efter kursstart? Har nämligen reservplats 28 och blev därmed också lite mer hoppfull!
Yes, HP-kvoten i Umeå. Det var innan kursstart!
Laundryhouse
Inlägg: 34
Blev medlem: 16 jan 2018, 23:06

Reservuppringning ht19

Inlägg av Laundryhouse »

Blev antagen, hade reservplats 3 i BI-gruppen. Kommer att tacka nej om jag inte hinner lösa bostad innan start.
Låst