20.98

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2019 års hösttermin.
Anonym

20.98

Inlägg av Anonym »

Hej, kommer jag in till GU med 20.98 BI nu till höstterminen? Kommer jag bli reserv tro? I så fall kan man veta hur högt eller lågt reservnummer jag kommer ha? Kommer jag in nånstans i sverige
Gast

20.98

Inlägg av Gast »

Hej. Nej du kommer inte in nu i höst men i vår. Då säkert i Umeå o Örebro o förnodligen i Linköping o Göteborg också.
Anonym

20.98

Inlägg av Anonym »

Men det är väl färre ansökningar denna termin så borde inte antagningspoängen därmed påverkas? Vet nån vad den lägsta amtagningspoängen var förra ht?
Gast

20.98

Inlägg av Gast »

Att antal sökande gått ner beror nog på att man inte kan ha lika många val som tidigare. Påverkar not inte betygen mycket eller nåt. Tror att betygen stiger lite i år för första gången på länge!
Laundryhouse
Inlägg: 34
Blev medlem: 16 jan 2018, 23:06

20.98

Inlägg av Laundryhouse »

Av ren nyfikenhet, varför tror du höjningen kommer ske just i år? Jag tror på en höjning när BT träder i kraft då jag misstänker att många väntar in BT, men det är bara en gissning.
Gast

20.98

Inlägg av Gast »

Tror inte överintagen ökar mer. Dessa verkar vara ok nu för att uni skall undvika ringa för många reserver. Betygsinflation kommer nog att slå igenom lite. Linköping tog dessutom in 50-60 mer än normalt i U2 för ett år sen som de nog inte gör igen det tryckte ner i U2!
Anonym

20.98

Inlägg av Anonym »

Hej igen, är det värt att läsa upp några betyg? Har räknat ut att om jag läser upp de ämnen jag är säker på att jag kommer höja mig i så kommer mitt snitt hamna på 21.87, räcker det? Eller kommer jag in till vt med enbart gymnasiebetygen?
Laundryhouse
Inlägg: 34
Blev medlem: 16 jan 2018, 23:06

20.98

Inlägg av Laundryhouse »

Kika på statistik.uhr.se, ligger du över eller strax under så kan det vara värt det. Utgå från urval 2.
Gast

20.98

Inlägg av Gast »

Tror du kommer in i U2 alt reserv på GU VT20. Men det är aldrig fel att ha en alternativ plan. Men du kommer garanterat in på nåt UNI, Örebron, Umeå eller Linköping.
Gast

20.98

Inlägg av Gast »

Kan nu bara tala om hur det var den här vårterminen, men min kompis blev inring till GU som en av de sista reserverna och hen sökte bara i BI gruppen med 20,73. Det kommer säkert bli högre antagning nu till hösten men tappa inte hoppet!
Låst