HP-Kvot Örebro

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2019 års vårtermin.
Cicero

HP-Kvot Örebro

Inlägg av Cicero »

Tjena!

Någon som står som reserv till Örebro i HP-kvoten som har blivit antagen? I så fall, vilket reservnummer hade ni?
Cicero

HP-Kvot Örebro

Inlägg av Cicero »

Eller för den delen tänkt lämna sin plats vid uppringning från ett annat universitet?
Gäst

HP-Kvot Örebro

Inlägg av Gäst »

Jag är antagen i HP-kvoten och kommer lämna min plats ifall jag blir uppringd från Uppsala eller Linköping. Håller tummarna att du blir erbjuden en plats.
Cicero

HP-Kvot Örebro

Inlägg av Cicero »

Nice! Tack detsamma, håller tummarna för att Uppsala eller Linköping ringer och erbjuder dig en plats :tummarupp:
Gäst

HP-Kvot Örebro

Inlägg av Gäst »

Vilket reservnummer har du Cicero?
sonia

HP-Kvot Örebro

Inlägg av sonia »

Vad har ni för HP-resultat och vilken plats har ni? Tacksam för svar! :ja:
Cicero

HP-Kvot Örebro

Inlägg av Cicero »

Hade reservplats 18 efter urval två med 1.55 på HP. Häromdagen var antal antagna nere på 24, men är nu uppe i 28 igen. Så funderar på om man kanske har åkt fram lite i kön.

Vad har ni på HP och vilket reservnummer? :glad:
Sonia

HP-Kvot Örebro

Inlägg av Sonia »

Jag går just nu sista terminen på naturvetenskapsprogrammet och min dröm efter studenten är att komma in på läkarprogrammet i Örebro. Jag har skrivit HP två gånger, 1.45 första gången och nu 1.5 i höstas.
Jag hoppas sååå mycket på att höja mig till 1.65 nu i April för att komma in HT19. :glad:
Tror ni att 1.6 kan räcka i höst eller krävs 1.65?
Gast

HP-Kvot Örebro

Inlägg av Gast »

Blir nog likt HT18. VT intaget är alltid lägre. 1.6 kan räcka men förmodligen kommer inte alla in med 1.6. 1.65 är mer säkert.
Låst