Olika antagan på UHR och antagnings.se

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2019 års vårtermin.
Gäst

Olika antagan på UHR och antagnings.se

Inlägg av Gäst »

Hej! Jag står 3:e reserv b1 i linköping och ser på antagning att 47 st är antagna i min grupp. Men på UHR står det vid urval 2 att 50 st är antagna. Betyder det att 3 st har tackat nej efter urval 2? Om så är fallet är det märkligt då jag inte fått något samtal ännu. Tack på förhand!
Kiki

Olika antagan på UHR och antagnings.se

Inlägg av Kiki »

Ja det betyder det. De tar inte in en reserv för varje som tackar nej eftersom de räknar med att ett antal uteblir och därför tar in ett antal extra. Först när tillräckligt många tackat nej/uteblivit så börjar de höra av sig till reserver.
qwe

Olika antagan på UHR och antagnings.se

Inlägg av qwe »

Hej!
Jag har haft kontakt med SYO:n på LiU. De har inte börjat ringa in reserver än. En till person måste lämna återbud för att de ska börja ringa in reserver. De ringer in reserver tills 31/1. Du kan vara lugn! :ler:
Gäst

Olika antagan på UHR och antagnings.se

Inlägg av Gäst »

Okej tack så mycket!
oooooo

Olika antagan på UHR och antagnings.se

Inlägg av oooooo »

Jag kan avslöja att jag håller på att söka uppskov från just liu pga får min tjänstledighet uppskjuten. Så minst en person kommer falla bort närmsta dagarna :glad:
qwe

Olika antagan på UHR och antagnings.se

Inlägg av qwe »

oooooo skrev:Jag kan avslöja att jag håller på att söka uppskov från just liu pga får min tjänstledighet uppskjuten. Så minst en person kommer falla bort närmsta dagarna :glad:
I vilken grupp blev du antagen? :glad:
oooooo

Olika antagan på UHR och antagnings.se

Inlägg av oooooo »

qwe skrev: I vilken grupp blev du antagen? :glad:
HP-kvoten!
Gäst

Olika antagan på UHR och antagnings.se

Inlägg av Gäst »

qwe skrev:Hej!
Jag har haft kontakt med SYO:n på LiU. De har inte börjat ringa in reserver än. En till person måste lämna återbud för att de ska börja ringa in reserver. De ringer in reserver tills 31/1. Du kan vara lugn! :ler:
Väldigt bra information du gav qwe. Gynnar det även mig i B1 om en i Hp kvoten tackar nej? syftar på:
oooooo skrev:Jag kan avslöja att jag håller på att söka uppskov från just liu pga får min tjänstledighet uppskjuten. Så minst en person kommer falla bort närmsta dagarna :glad:
Gäst

Olika antagan på UHR och antagnings.se

Inlägg av Gäst »

qwe skrev:Hej!
Jag har haft kontakt med SYO:n på LiU. De har inte börjat ringa in reserver än. En till person måste lämna återbud för att de ska börja ringa in reserver. De ringer in reserver tills 31/1. Du kan vara lugn! :ler:
Nu har antagning uppdateras från att gå från 50 till 47 och nu till 45 antagna i B1 i linköping. Hp ligger på 44 från att ha varit 47 vid urval 2. Dock har de inte börjat ringa B1:orna? Nämnde du inte att de behövde en till som tackade nej?
qwe

Olika antagan på UHR och antagnings.se

Inlägg av qwe »

Hej!
Jag tycker också det är konstigt att de inte har börjat med BI eftersom det verkar som att flest lämnar återbud därifrån (står också i reserv på BI så vill också bli uppring hehe). Dock skrev SYO:n att hon har extremt mycket att göra nu med alla reserver så det kan vara att hon inte har hunnit börja än! Håll ut! :ler:
Låst