Lund eller Göteborg?..Boendetips i Lund

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2019 års vårtermin.
Sam-swark
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 aug 2018, 13:21

Lund eller Göteborg?..Boendetips i Lund

Inlägg av Sam-swark »

Hej
Den här terminen är det ganska säkert att jag ska bli antagen på Lundsuniversitet (som är mitt första val), vilket innebär Dock är jag väldigt orolig och rädd att jag inte ska hitta något boende. Grejen är att jag är gift och har ett barn.
Jag vet inte hur säkert det är att hitta något,
Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra!? Ska jag ta bort Lund som första val! och behålla Göteborg?!
jag vill gärna plugga på Lund, men om jag blir antagen på Lunds universitet, då ska jag bli struken på de andra.

Just nu bor jag nära Göteborg alltså 35 min långt bort från Göteborg.

Vad tror ni att jag ska göra? ska jag ta bort Lund som första val pga svårigheter att hitta något boende?
Tacksam för era förslag
Lundastudent

Lund eller Göteborg?..Boendetips i Lund

Inlägg av Lundastudent »

Der kommer att orda sig! AFB har några bostader som för de som har barn och Malmö är förstås också väldigt nära så du kan se vad det finns där också!
Michelle P
Inlägg: 32
Blev medlem: 02 maj 2018, 09:08

Lund eller Göteborg?..Boendetips i Lund

Inlägg av Michelle P »

Varför har du valt Lund som förstaval?
Sam-swark
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 aug 2018, 13:21

Lund eller Göteborg?..Boendetips i Lund

Inlägg av Sam-swark »

Michelle P skrev:Varför har du valt Lund som förstaval?
de har bättre upplägg och pedagogisk struktur till skillnad från göteborg, sedan har jag funderingar att arbeta utomlands, lund har bättre rykte samt prestige.
Sam-swark
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 aug 2018, 13:21

Lund eller Göteborg?..Boendetips i Lund

Inlägg av Sam-swark »

Lundastudent skrev:Der kommer att orda sig! AFB har några bostader som för de som har barn och Malmö är förstås också väldigt nära så du kan se vad det finns där också!
varit i kontakt med AFB men fick ingen hjälp därifrån.
Låst