Reservuppringning ht18

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2018 års hösttermin.
Guest

Reservuppringning ht18

Inlägg av Guest »

TTT skrev:Grattis Guest!!

Jag är reserv 1 (BII kvoten) i Umeå och 5 i Linköping och Örebro, håller tummarna.
Tack! Hoppas du blir uppringd snart!
Gäst

Reservuppringning ht18

Inlägg av Gäst »

TTT skrev:Grattis Guest!!

Jag är reserv 1 (BII kvoten) i Umeå och 5 i Linköping och Örebro, håller tummarna.
Du är den första som jag läst som sökt i kategori BII. Det gör jag med. Vad har du för poäng?
TTT

Reservuppringning ht18

Inlägg av TTT »

Gäst skrev:
Du är den första som jag läst som sökt i kategori BII. Det gör jag med. Vad har du för poäng?
21,75. Hoppas att det räcker. Du då? :)
Guest

Reservuppringning ht18

Inlägg av Guest »

TTT skrev:Grattis Guest!!

Jag är reserv 1 (BII kvoten) i Umeå och 5 i Linköping och Örebro, håller tummarna.
Jag är reserv 1 i Linköping. Jag ringde dem häromdagen och de sade till mig att de hade tagit in mer än vad de behöver, nämligen överintag. Därför har jag ingen chans eller den är väldigt väldigt liten. Tyvärr :(
Gäst

Reservuppringning ht18

Inlägg av Gäst »

Antalet antagna har ökat på antagning.se men min min reservplats är densamma, vad innebär det :konfys: ?
Guest

Reservuppringning ht18

Inlägg av Guest »

Gäst skrev:Antalet antagna har ökat på antagning.se men min min reservplats är densamma, vad innebär det :konfys: ?
Den reservplats som står ändras inte, men om antalet antagna ökar innebär det att du hoppat fram i kön.
Gäst

Reservuppringning ht18

Inlägg av Gäst »

Hur menar du då? Bör det inte vara tvärtom? Om antalet antagna minkar i ens kvot så har man hoppat fram ett steg? :tokig:
Guest

Reservuppringning ht18

Inlägg av Guest »

Gäst skrev:Hur menar du då? Bör det inte vara tvärtom? Om antalet antagna minkar i ens kvot så har man hoppat fram ett steg? :tokig:
Om antalet minskar betyder det att en person som är antagen tackar nej, men på grund av överintag är det inte säkert att de kommer ringa den som står näst på tur på reservlistan. Om antalet däremot ökar betyder det att universitetet har ringt in den person som har nummer 1 på reservlistan. Om en har t.ex. nummer 10 och antalet antagna ökar innebär det att den som hade nummer 1 blivit inringd. Då har personen som var 10 fått reservplats nummer 9 istället eftersom det är en person mindre före en på listan.

Hoppas jag lyckades förtydliga :glad:
Samswark

Reservuppringning ht18

Inlägg av Samswark »

Har någon blivit uppringd i grupp (BII)?
Gäst

Reservuppringning ht18

Inlägg av Gäst »

Är det någon som har blivit uppringd ki HP kvoten

Med vänlig hälsning,
Låst