Reservuppringning ht18

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2018 års hösttermin.
Tori

Reservuppringning ht18

Inlägg av Tori »

Perkan skrev:Reserv 5 i Umeå efter urval 2. Chanser? Och mellan vilka datum kan man förvänta sig att bli kontaktad tror ni?
I vilken urvalsgrupp är du nr 5? Tror du har stora chanser då Umeå inte verkar ha gjort något överintag om jag förstått det rätt :tummarupp:
Gäst

Reservuppringning ht18

Inlägg av Gäst »

Perkan skrev:Reserv 5 i Umeå efter urval 2. Chanser? Och mellan vilka datum kan man förvänta sig att bli kontaktad tror ni?
Tackade nej till min plats, så om fyra till tackar nej får vi gratulera!
Guest

Reservuppringning ht18

Inlägg av Guest »

Umeå hade efter U2 ett överintag på 28 personer (totalt 158 antagna) och minst 10 har tackat nej. Nu inför höstterminen har ju antalet platser även ökat med 30, så det procentuella överintaget är lägre än förra hösten (då var 138 antagna till 100 platser.)
Blivandelak

Reservuppringning ht18

Inlägg av Blivandelak »

Hej blivande kollegor!
Är antagen i Linköping (har tackat ja till min plats och kommer gå där om jag inte får ngn av mina reservplatser) och reserv i Lund och Göteborg. Någon som har ngn information om avhopp i Lund/Göteborg samt eventuella överintag där?
Tacksam för svar!
Gäst

Reservuppringning ht18

Inlägg av Gäst »

Någon som vet hur det ser ut i Uppsala med överintag/reservuppringning?
Gäst

Reservuppringning ht18

Inlägg av Gäst »

Angående GU står det på hemsidan att det finns har 132 platser. I U2 var 171 antagna varav 54 i HP-kvoten.

Men som jag förstår är övertaget också avsett för avhopp senar i terminen = det kallas in reserver även om antalet avhopp inte får ner antagna till 132 eller färre?

I HP-kvoten har 4 tackat nej på ”mina sidor” efter U2. Tror ni det kallas in reserver då?
Perkan

Reservuppringning ht18

Inlägg av Perkan »

Det är i HP-kvoten jag står på plats 5. Hoppet är uppe! :)

Men vet vi när reserverna brukar börja kontaktas i Umeå?
Guest

Reservuppringning ht18

Inlägg av Guest »

Perkan skrev:Det är i HP-kvoten jag står på plats 5. Hoppet är uppe! :)

Men vet vi när reserverna brukar börja kontaktas i Umeå?
I måndags var många fortfarande på semester, så de börjar förhoppningsvis ringa nästa vecka.
Gäst

Reservuppringning ht18

Inlägg av Gäst »

Hejsan!!

Är det någon som vet hur det står till med överintag på ki denna termin? Vet någon ifall de alls brukar kalla in reserver och i så fall hur många ungefär? Hp kvoten! Tack för svar!

Med vänlig hälsning! Hoppfull
Gast

Reservuppringning ht18

Inlägg av Gast »

KI har tagit in 220 i U2 och vill att ca 180 börjar till 160 platser. Så reservintaget börjar när totalt 40 tackat nej om så sker.
Låst