Reservuppringning ht18

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2018 års hösttermin.
Gäst

Reservuppringning ht18

Inlägg av Gäst »

Nu är andra urvalet avklarat. Tänkte att vi gör en tråd där vi skriver om vi blir uppringda som reserver, samt vilken kvot, nummer och lärosäte det gäller :glad: Själv är jag reserv nummer 2 i HPkvoten, hoppas jag blir uppringd!
Gäst

Reservuppringning ht18

Inlägg av Gäst »

Hej! Vilket lärosäte är du nummer 2? Och grattis! Det bör ju räcka! Någon som vet vilka som kör med överintag? Med vänlig hälsning,
blivandelak

Reservuppringning ht18

Inlägg av blivandelak »

Utmärkt idé!
Jag är antagen i Linköping, 1:a reserv i Göteborg och 3:e reserv i Lund.
Dock BF-kvoten på hp-urskiljning.
Gäst

Reservuppringning ht18

Inlägg av Gäst »

Det är i Linköping jag är nummer 2 :)
Gäst

Reservuppringning ht18

Inlägg av Gäst »

Jag har nummer 20 i HP-kvoten. Hade nummer 66 i första urvalet (GU). Kommer hålla mig uppdaterad här, bra initiativ!
Gäst

Reservuppringning ht18

Inlägg av Gäst »

Hej! Vad har ni för hp resultat?
vonGohren

Reservuppringning ht18

Inlägg av vonGohren »

Jag är reserv 2 HP kvoten KI och har 1.75. Som jag har uppfattat det har jag rätt låga chanser för att bli uppringd då karolinska sällan ringer upp reserver efter urval 2. Rätta mig gärna om jag har fel :glad:
Gäst

Reservuppringning ht18

Inlägg av Gäst »

Helt fel forum att fråga detta men jag provar ändå.

Står som reserv till tandläkare MaU (hp-kvoten 25 antagna). Som jag förstått det så kör de överintag. Tänkte bara kolla om det finns någons som helst chans att bli uppringd och i sådan fall runt vilket reservnummer borde man ha då?

Finns statistik över KI tandläkarprogram där det framkommer att 6 personer i hp-gruppen blev uppringda ht17. Däremot har KI fler platser samt kanske lägre överintag jämfört med MaU.

Tacksam för svar!
Gäst

Reservuppringning ht18

Inlägg av Gäst »

Hej! Jag blev uppringd i hp kvoten ht 17 på ki, kommer dock tyvärr inte ihåg exakt vilket nummer jag hade men tror 5 eller 6! Lycka till!
Gäst

Reservuppringning ht18

Inlägg av Gäst »

Härligt! Tack att du svara! :)

Om någon mer har erfarenhet får ni gärna dela med er! Speciellt av MaU :)!
Låst