Reserv 8 i Lund, 12 på KI, 16 i Uppsala efter urval 2 (HP)

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2018 års hösttermin.
Molnet
Inlägg: 5
Blev medlem: 02 aug 2018, 17:01

Reserv 8 i Lund, 12 på KI, 16 i Uppsala efter urval 2 (HP)

Inlägg av Molnet »

Hej
Jag har fått reservplats 8 i Lund, 12 på KI och 16 i Uppsala efter urval 2 (urvalsgrupp HP).

Jag undrar om någon har någon insikt om vad min chans att komma in på någon av dessa universitet denna termin egentligen är.

1. Vad är min chans att komma in och när brukar de här tre universiteten börja ringa in reserver?

2. Vad händer om de försöker ringa mig medan jag sover eller jobbar och därför inte når fram? Ringer de igen eller mejlar eller något?
Senast redigerad av Molnet den 03 aug 2018, 01:35, redigerad totalt 2 gång.
Gäst

Reserv 8 i Lund, 12 på KI, 16 i Uppsala efter urval 2 (HP)

Inlägg av Gäst »

Vad har du för HP-resultat?
VT18 var jag reserv 11 i Lund efter urval 2 och blev uppringd dagen efter uppropet. I Lund hade man ett viss antal timmar på sig att svara, annars gick platsen vidare till efterföljande reserv. Om du vill ha en uppdatering på hur du ligger till kan du ringa/maila universitetet.

Vågar inte bedöma dina chanser, men det är absolut inte omöjligt att du blir uppringd. Lycka till!
Gäst

Reserv 8 i Lund, 12 på KI, 16 i Uppsala efter urval 2 (HP)

Inlägg av Gäst »

Vet tyvärr inte vilka chanser du har, men vilken reservplats hade du i Uppsala och Lund innan urval 2?
Molnet
Inlägg: 5
Blev medlem: 02 aug 2018, 17:01

Reserv 8 i Lund, 12 på KI, 16 i Uppsala efter urval 2 (HP)

Inlägg av Molnet »

Jag har betyg 1,7 i HP.

Innan urval 2 hade jag reservplats 54 i Uppsala, 34 i Lund och 32 på KI. Därför är jag ganska överraskad över att ha hoppat fram så mycket.
Gäst

Reserv 8 i Lund, 12 på KI, 16 i Uppsala efter urval 2 (HP)

Inlägg av Gäst »

Hej!

Grattis!! Bra placeringar ändå med tanke på hur du låg efter 1a urvalet... är det någon som vet hur många reserver som har kallats tidigare för dessa universitet?blev uppringd från Linköping förra terminen tror jag var reserv 16 tror jag... men jag tror inte de använder överintag såsom ki. Någon som vet hur många ki ringde inför förra terminen?
Låst