KI med 1,75 på HP

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2018 års hösttermin.
Gast

KI med 1,75 på HP

Inlägg av Gast »

Vad tror ni om chanserna att bli antagen på ki nu till hösten eller våren nästa år med 1,75 på HP?
Michelle P
Inlägg: 32
Blev medlem: 02 maj 2018, 09:08

KI med 1,75 på HP

Inlägg av Michelle P »

Jag tror du har väldigt goda chanser. Skulle ge dig 95%.
Gäst

KI med 1,75 på HP

Inlägg av Gäst »

Hej!

Jag tror på goda chanser med 1,75! Vågar någon spekulera om man har nÅgon chans med 1,7 igen på ki? Var ju några som kom in med det förra terminen!!

:oskyldig: hoppfull!!!
Gast

KI med 1,75 på HP

Inlägg av Gast »

Vad talar för att Antagningspoängen fortsätter sjunka och stt vårens poäng inte var en tillfällighet ?
Gast

KI med 1,75 på HP

Inlägg av Gast »

Inget talar för att det fortsätter ner utan mer samma eller lite uppåt.
Gäst

KI med 1,75 på HP

Inlägg av Gäst »

Och vad talar för att det ska gå upp menar du?

Det är färre med de högsta poängen på hp en hösttermin sedan många år. Rekordfå med 2,0. Ca hälften av de som normalt får2,0 på ht
Gast

KI med 1,75 på HP

Inlägg av Gast »

HP kommer förmodligen inte att öka utan kanske gå ner lite. Fel av mig!
Däremot tror jag att för betyg kan det öka lite kommande intage HT18 VT19.
Gäst

KI med 1,75 på HP

Inlägg av Gäst »

Varför tror du att betygsgtänsen kommer att öka? Jag tror inte hp kommer öka eftersom Poängen för att få 1,7-1,8 nu motsvarar det som behövdes för 2,0 för några år sedan.. men man kan ju såklart bara spekulera. Men det är SVÅRT att nå de högsta resultaten på hp nu.
Gast

KI med 1,75 på HP

Inlägg av Gast »

Mest pga betygsinflation men också pga betygen gick ner mer än det man trodde VT18. Därför kommer fler som har runt 21 att sikta på läkarprogrammet. Tror at HT18 blir likt HT17 men att VT19 blir högre än VT18.
Gäst

KI med 1,75 på HP

Inlägg av Gäst »

I betygskvoten menar du nu? Ja det är möjligt. Tror dock inte samma för HP eftersom normeringen nu är så tuff att det är färre än vanligt som lyckas uppnå de högsta resultaten.
Låst