Linköping med 1,7? Oklar statistik föregående år.

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2018 års hösttermin.
Gäst

Linköping med 1,7? Oklar statistik föregående år.

Inlägg av Gäst »

Hur stor sannolikhet bedömer ni att det är att man kommer in i Linköping HT.18 med 1.7 på HP? HT.17 står det på denna hemsida under "antagning" att 46% av de med 1,7 antogs i urval.1 medan det i urval.2 och reserv står att "ingen antogs/möjligheten användes inte". Detta känns mycket besynnerligt då det på statistik.uhr.se står att 42 personer antogs i urval.2 HT.17. Skulle vara mycket tacksam om jag får hjälp med att reda ut detta! :sliten:
Gast

Linköping med 1,7? Oklar statistik föregående år.

Inlägg av Gast »

Hej. Det betyder att inga som var reserver i U1 antogs i U2, o efter de som tackat nej i U1 eller kommit in på högre rankad urbildning så var det 42 kvar av de som var redan antagna i U1. Sedan efter U2 var det reservintag förmodligen. Eftersom antalet som skriver hp gått ner så har du bra chans att komma in i U1. Kanske 60% chans o efter U2 o reservintag upp till 80-90% chans. Lycka till.
Gäst

Linköping med 1,7? Oklar statistik föregående år.

Inlägg av Gäst »

Aha, okej. Det är ganska bra odds ändå! Tack så mycket!
Gäst

Linköping med 1,7? Oklar statistik föregående år.

Inlägg av Gäst »

Hejsan!

Jag kom in som reserv på Linköping förra terminen och hade då 1,65, dvs jag blev uppringd och erbjuden plats efter urval 2 som jag dock tackade nej till. Hopp finns!

Med vänlig hälsning,
Gäst

Linköping med 1,7? Oklar statistik föregående år.

Inlägg av Gäst »

Aha, okej. Tack så mycket! HT.17 alltså? Känns isf som att jag måste ha ganska oflyt för att inte komma in nu till hösten! :)
Gäst

Linköping med 1,7? Oklar statistik föregående år.

Inlägg av Gäst »

Jag har också 1.7 och hoppas jag kan komma in i Linköping eller Uppsala. Lycka till! Vi kanske blir klasskompisar om vi både kommer in i Linköping :ler: :tummeupp:
Gäst

Linköping med 1,7? Oklar statistik föregående år.

Inlägg av Gäst »

Shit, hoppas! Satte faktiskt Linköping före Uppsala, mysig stad+lättare att hitta någonstans att bo.
Gäst

Linköping med 1,7? Oklar statistik föregående år.

Inlägg av Gäst »

Hej igen!

Nä det var VT 18 jag kom in med 1,65 i Linköping. Jag vet inte hur det kommer ligga i höst, men tror att man har större chans med 1,7 i Linköping än i Uppsala iallafall så skulle nog satsa på det!
Gäst

Linköping med 1,7? Oklar statistik föregående år.

Inlägg av Gäst »

Förstår dig! Har aldrig varit i Linköping men vad jag hört verkar det vara trevligt där! Det som gjort att jag prioriterat Uppsala före Linköping är att jag är lite orolig över utlokaliseringen av alla studenter vid ca termin 5-6. Vad tänker du om den utlokaliseringen?
Gäst

Linköping med 1,7? Oklar statistik föregående år.

Inlägg av Gäst »

Aaa hoppas! Varför tackade du nej för? :)

Lite olustigt det där med utlokaliseringen faktiskt.. Fördelningen av 108 studenter blir Jönköping 30 st, Kalmar 20 st, Linköping 34 st och Norrköping 24 st. Man verkar få önska ort iaf, hoppas då på Linköping elr Norrköping som man kan ta tåget mellan på 27min.
Låst