Reserv 21 Örebro BI

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års hösttermin.
Gäst

Reserv 21 Örebro BI

Inlägg av Gäst »

Har man någonsin ringt upp mer än 20 personer efter urval 2?
Gast

Reserv 21 Örebro BI

Inlägg av Gast »

Jadå. Inte alls omöjligt, speciellt då det är HT intag. Många väljer att vänta till VT intaget då antagningspoängen går ner och att man då hamnar på det uni man har som förstaval tex. Jag tror du kommer att bli inringd. Örebro hade ju inte lägst poäng denna gång så drygt hälften av de 21 reserverna har ju redan kommit in i Umeå.
Gäst

Reserv 21 Örebro BI

Inlägg av Gäst »

Jag har precis kollat på förra årets antagningsstatistik och om jag har tolkat saker rätt så hade den sista antagna personen i Linköping reservnummer 48 från urval 2. Betyder det att jag, som har reservplats 36 (B1), ändå har en chans att komma in den här terminen? Har inga höga förväntningar men vill bara veta om det finns en möjlighet.
Despgast

Reserv 21 Örebro BI

Inlägg av Despgast »

Hej, det finns en chans för dig. Kommer du ihåg vilket reservnummer du hade efter urval 1? Om du berättar det kan jag ge dig ett bättre svar. :)
Gäst

Reserv 21 Örebro BI

Inlägg av Gäst »

Jag hade reservnummer 99 då.
Gast

Reserv 21 Örebro BI

Inlägg av Gast »

Ja. Skulle gissa att det är ca 70-90% chans att du nlir reservinkallad till Linköping. Vilka poäng söker du med?
Gäst

Reserv 21 Örebro BI

Inlägg av Gäst »

Söker med 21,35
Despgast

Reserv 21 Örebro BI

Inlägg av Despgast »

Du har som sagt en okej chans att komma in! Jag håller tummarna för dig, annars är det nästan en garanti att du kommer in till vårterminen! :)
monkey_lover
Inlägg: 35
Blev medlem: 18 aug 2017, 21:52

Reserv 21 Örebro BI

Inlägg av monkey_lover »

Hej jag kan meddela att Linköping ringt 12 hittills (BI) håller tummarna för dig och mig
PhD
Inlägg: 2
Blev medlem: 28 aug 2017, 10:42

Reserv 21 Örebro BI

Inlägg av PhD »

Hej, jag kan uppdatera dig med följande information:
Örebro har än så länge kontaktat 12 reserver inom B1-kvoten medan Linköping har kontaktat 21. (Efter urval II)
Låst