Reserv 5 B2 Uppsala

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års hösttermin.
Reserv

Reserv 5 B2 Uppsala

Inlägg av Reserv »

Tjena,

Vad tror ni om chanserna att bli uppringd från Uppsala som reserv 5 i BII?
merit

Reserv 5 B2 Uppsala

Inlägg av merit »

Då det var stort överintag överallt denna gången, är det mycket svårt att säga. Bara att vänta. Ingen idé att spekulera.
Gast

Reserv 5 B2 Uppsala

Inlägg av Gast »

Gissningsvis 50% chans.
Reserv

Reserv 5 B2 Uppsala

Inlägg av Reserv »

Överintag? I BII har de tagit in lika många som de gjort tidigare, och de totala antalet antagna i urval 2 var 140 stycken, det vill säga ett överintag på ungefär 10-15 stycken. Är det mer än vanligt? :ledsen:
Gast

Reserv 5 B2 Uppsala

Inlägg av Gast »

Uppsala har tagit in 140 i detta intag. HT16 o VT17 i U2 så var det 135 så några fler är intagna.
Reserv

Reserv 5 B2 Uppsala

Inlägg av Reserv »

Men BII kommer väl inte att påverkas, eller? Med tanke på att det förmodligen är större sannolikhet att 5 stycken från BI och HP kvoten försvinner samt att man har en viss procentuell fördelning av platserna, så BII har väl ett visst antal platser. Eller?
Lakardrommen

Reserv 5 B2 Uppsala

Inlägg av Lakardrommen »

Är reserv 4 på Uppsala, någon mer som vet om mina chanser? Och hur kontaktar de i såfall?
Reserv

Reserv 5 B2 Uppsala

Inlägg av Reserv »

Lakardrommen, vilket snitt sitter du på? Personligen har jag en dålig känsla över min placering, tro mig en placering närmare gör stor skillnad. Har en känsla att du kommer in och jag drar nitlotten och intaget stannar efter reserv 4. :ledsen:
Reserv

Reserv 5 B2 Uppsala

Inlägg av Reserv »

Och jag har förstått det som att de ringer reservantagna.
Lakardrommen

Reserv 5 B2 Uppsala

Inlägg av Lakardrommen »

Reserv skrev:Lakardrommen, vilket snitt sitter du på? Personligen har jag en
dålig känsla över min placering, tro mig en placering närmare gör stor skillnad. Har en känsla att du kommer in och jag drar nitlotten och intaget stannar efter reserv 4. :ledsen:
21,93. Är du säker att de börjat ringa? Missade ett samtal och är rädd att det var de. Det var från hemligt nummer
Låst