Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

BF-Kvoten ht 17

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års hösttermin.

30 jul 2017, 21:10

Antagen till Umeå Universitet BF med HP 1.65
Har tackat ja.
Wiesler

03 aug 2017, 13:11

Hur gick det för er? :glad:
Text

03 aug 2017, 13:40

Hände ingenting i Lund, fortfarande plats nr 1.
Får fundera över om jag ska ta platsen jag hade sedan innan i Göteborg.
guest

03 aug 2017, 15:27

Du kommer fixa det! :tummarupp: Själv ska jag statsa till våren för jag har usla reserv nr.
Text

16 aug 2017, 21:02

Jag har beslutat att vänta till VT och hoppas på Lund då.
Därför tackade jag nyss nej till min plats i Göteborg. Grattis till den som får platsen istället! :ler:
guest

17 aug 2017, 09:50

Hade du antagits i lottningsgruppen där? För en har tydligen tackat nej där men inte i HP urskiljninggruppen :(
Gast

17 aug 2017, 09:51

Förresten du kommer absolut komma in i Lund i första urval till våren! :)
Gast

17 aug 2017, 10:45

Ja, jag tror att jag var i lottningsgruppen så det stämmer ju i så fall.
Vart hittar man den informationen om vilka/om någon har tackat nej på övriga uni?
Jag hoppas att det ska gå vägen till våren, men är jag reserv 1 nu så borde det ju gå då... Förresten, är det någon som vet hur reservantagningen fungerar? Ringer de eller mailar de som oftast?
guest

28 aug 2017, 18:55

Såg nu att det är 0 antagna i Karolinska men det har fortfarande ett överintag, kan det hända att de ej kallar in någon i BF-kvoten även om de egentligen finns platser till det urvalsättet?
Gäst