BIEX karolinska reserver

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års vårtermin.
guest

BIEX karolinska reserver

Inlägg av guest »

Hej! :glad:

Jag skrev till studievägledaren på KI som säger att 179 är antagna totalt på programmet. Det är inte förrän antalet antagna understiger 165 som dem kommer att börja kalla in reserver. Men hur kommer det sig att antalet antagna på termin 1 är 179?

Enligt antagning.se är det 18 antagna i BI, 24 antagna i BIEX, och 63 antagna i HP. Det är 53 antagna i PIL.

Det är då totalt 158 antagna inom dessa grupper. Kan det verkligen vara så många som 21 personer som blivit antagna genom ett ytterligare speciellt urval?

tack!
kollen

BIEX karolinska reserver

Inlägg av kollen »

I U2 så var det 2 i BF, 5 DA och 15 i BII!
guest

BIEX karolinska reserver

Inlägg av guest »

vad menas med detta kollen? :glad:
kollen

BIEX karolinska reserver

Inlägg av kollen »

Antalet antagna i de kvotgrupperna i U2. Du saknade dem i din uppräkning. Kolla i antagningsstatistiken för urval 2.
guest

BIEX karolinska reserver

Inlägg av guest »

Stämmer det verkligen kollen? Jag stod reserv 8 i BIEX och står nu som reserv 1. vilket innebär väl att 7 personer blivit antagna? :neutral:

Det är väl det totala antalet som blivit antagna (efter både U1 och U2) som står på antagning.se Det sker en löpande uppdatering där.
guest

BIEX karolinska reserver

Inlägg av guest »

Det innebär inte att 7 antagits, personer med reservnummer 1-7 kan ha tackat nej till ett par av platserna
Guest

BIEX karolinska reserver

Inlägg av Guest »

Okej! :glad: men jag borde väl ha räknat med U2 i min uppräkning då jag tog siffror från antagning.se där det sker en löpande uppdatering av det totala antal som blivit antagna inom dessa kvotgrupper?
guest

BIEX karolinska reserver

Inlägg av guest »

:konfys: :konfys:
Låst