Fortfarande inga uppringda?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års vårtermin.
Guest

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av Guest »

Tänker på om det stämde men minskning av reservplats då borde min reservplats minska när en tjej blev antagen i Linköping i min kvot. Därför undrar jag om det stämmer helt.
kollen

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av kollen »

Jag har heller aldrig sett att det sker någon löpande uppdatering på antagning.se!
VHS

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av VHS »

Guest skrev:Han sa även om någon lämnar återbud eller tackar nej till sin plats kan de som står i reserv se sina reservplatser minska på antagning.se. Vet dock inte om det stämmer helt? :sliten:
Ja , det stämmer .
inte vår reserv nr som förändras utan det är antal antagna ju ..
Jag står som reserv i BII och märkte att antal antagna har sjunkit i Umeå till 7 och stigit till 19 i Linköping .
Guest

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av Guest »

Precis, jag har oxå märkt ändringar i antal antagna men inte i reservnummer. Den ansvariga på Umeås univisertet hade kanske fel i den delen.
kollen

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av kollen »

Märkligt. LIU BII hade 17 antagna i U2, hur kan det då bli 19 nu som VHS skriver, tar de in fler än vad som är antagna i U2. Verkar konstigt!
Gaasteti

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av Gaasteti »

Har aldrig hört att det skulle vara någon sorts löpande uppdatering på antagning. Jag är i alla fall på samma reservnummer med samma antal antagna i kvoten. Någon som mailat Linköping och kollat om dom börjat ta in reserver?
linkoping

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av linkoping »

jag har haft mailkontakt med Linköpings studievägledare och fått veta att jag har rört mig från plats 7 (plats efter urval 2) till 3 i hp-kvoten. Vet dock inte om det beror på avhopp eller att folk tackat nej till sin reservplats :/ skulle vara kul att veta om det finns folk i hp-kvoten som blivit uppringa av Linköping!
Gäst

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av Gäst »

Någon som hört något från Lund?
MTT

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av MTT »

Har någon blivit uppringd gällande antagning till Örebro?
AmezLana
Inlägg: 6
Blev medlem: 16 dec 2016, 20:56

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av AmezLana »

Nej, han sa tidigare att de kommer kalla reserver den 12e men jag försäkte ringa honom idag säger telefonsvarare att han är på sammanträde. Vilken reservplats har du och vilket kvot??
Låst