Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Fortfarande inga uppringda?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års vårtermin.

11 jan 2017, 12:09

Fortfarande inga uppringda? På något universitet?
Stinaaa
Blivande läkarstudent

11 jan 2017, 12:17

Inget från KI ännu.
Okm

11 jan 2017, 13:35

Inte heller blivit uppringd :/
ErikaS
Blivande läkarstudent

11 jan 2017, 13:39

Jag kontakta Umeås universitet idag. De sa att de har kontakta 5 reserver idag.
Guest

11 jan 2017, 13:41

Han sa även om någon lämnar återbud eller tackar nej till sin plats kan de som står i reserv se sina reservplatser minska på antagning.se. Vet dock inte om det stämmer helt? :sliten:
Guest

11 jan 2017, 14:05

Det borde väl stämma? Låter logiskt iaf.

KIs kvoter för PIL, BII och HP har inte rört på sig, om det stämmer då finns det fortfarande hopp? :)
Sitter här och tackar nej till jobb i januari bara för att jag har det minsta lilla hoppet kvar. :konfys: :konfys: :konfys:
Okm

11 jan 2017, 14:21

Men vad innebär det när antalet antagna minskat?
Guest

11 jan 2017, 14:36

Om antalet minskar, alltså om ditt reservnummer är inte samma som det var efter urval 2; då lär det betyda att de har börjat ringa in reserver, pga att folk tackade nej till sina platser/inte registrerade sig/blev uppflyttade till annan termin/uppskjuten studiestart, ANTAR jag ... ?
Okm

11 jan 2017, 14:44

Okm skrev:Om antalet minskar, alltså om ditt reservnummer är inte samma som det var efter urval 2; då lär det betyda att de har börjat ringa in reserver, pga att folk tackade nej till sina platser/inte registrerade sig/blev uppflyttade till annan termin/uppskjuten studiestart, ANTAR jag ... ?

Jag vet inte själv, Kan bara se att antalet antagna efter urval 2 i min kvot har minskat , men ingen förändring i reserv numret ... Jobbigt och vänta :nej: :ledsen:
Guest

11 jan 2017, 15:16

Jag mailade UU och hon säger att hon inte behövt kalla några reserver :oj: :nej: ..
Guest