Reservantagning VT-17

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års vårtermin.
linkoping

Reservantagning VT-17

Inlägg av linkoping »

jag är reserv 7 (hp) i Linköping, då är jag näst på tur alltså??? ska ta ett tåg till Umeå om ett par timmar, peppar peppar att jag blir uppringd innan :perplex:
Stinaaa
Inlägg: 26
Blev medlem: 25 dec 2016, 09:10

Reservantagning VT-17

Inlägg av Stinaaa »

Hörde att det var ca 5st som inte närvarade på Uppsalas upprop.
AmezLana
Inlägg: 6
Blev medlem: 16 dec 2016, 20:56

Reservantagning VT-17

Inlägg av AmezLana »

Har blivit reservantagen i Örebro. Hade reserv 2 efter u2 i BI kvoten. Lycka till allihopa.
Stinaaa
Inlägg: 26
Blev medlem: 25 dec 2016, 09:10

Reservantagning VT-17

Inlägg av Stinaaa »

Två st inringda i BI i Umeå, ingen i BIEX.
Stinaaa
Inlägg: 26
Blev medlem: 25 dec 2016, 09:10

Reservantagning VT-17

Inlägg av Stinaaa »

Ringde LIU idag mitt på dagen och då hade de ringt in 2 reserver i BIEX-kvoten.
paniken

Reservantagning VT-17

Inlägg av paniken »

Hjälp!

Är antagen till Linköping men vill hellre gå i Göteborg.. Har reservplatserna 7 (BIEX/HP), 8 (BIEX), 9 (BI/HP) och 13 (BI). Uppropet var idag och inga samtal än men har hört att det rör på sig en hel del första två veckorna. Vad tror ni om mina chanser? Tacksam för svar! Har lite panik nu nämligen
Stinaaa
Inlägg: 26
Blev medlem: 25 dec 2016, 09:10

Reservantagning VT-17

Inlägg av Stinaaa »

Borde enligt denna sida gå iaf. Du kn se tidigare statistik på antagning-> gymnasiebetyg -> göteborgstabellen.
Glaogo

Reservantagning VT-17

Inlägg av Glaogo »

Tjena började på Gbg idag. Så glad :ler: Vill bara informera att det var väldigt många som verkade saknas. Ingen riktig uppfattning men vi som satt tillsammans tyckte att det nästan kändes som om var fjärde inte svarade. Eller hör vi dåligt..? Så håll hoppet uppe alla som lider. Känner med er :ja:
VHS

Reservantagning VT-17

Inlägg av VHS »

Tack för ditt lindrande svar :velig:
Tyvärr inflationen verkar vara väldigt högt detta året bägge i höst o vår termin :( .
Skit onödigt att nämna det efter tre år väntetid ,men för vår kommande generationers skull Snuskiga antagningsreglar bör förändras eller omformuleras. speciellt när det gäller orättvisa platsfördelningar och dock utländska höga betyg som konverteras generöst högt i Sverige oavsett deras ursprung :tummener: !!!!! .....
Paniken

Reservantagning VT-17

Inlägg av Paniken »

Hej igen! Kom nyss in i Göteborg, Love life. Ni som är reserver i Linköping, lämnar återbud där nu så håll hoppet uppe.
Låst