Bortlottad i BF-kvoten

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års vårtermin.
Guest

Bortlottad i BF-kvoten

Inlägg av Guest »

Erika, är du säker på att det stod 2 antagna i början av urval 2? För jag såg bara hur många som var antagna under urval 1 och la aldrig märke till antal antagna efter urval 2 för jag antog det skulle vara samma som urval 1. Jag märkte minskningen idag, ifall de kunde ändra uppgifter på antagning.se då skulle jag märkta min reservplats minska i Linköping efter hen som blev reservinkallad.
ErikaS
Inlägg: 9
Blev medlem: 19 sep 2014, 15:08

Bortlottad i BF-kvoten

Inlägg av ErikaS »

Jag är ganska säker för den 22/12 pratade jag i telefon med örebrouniversitet (efter att urval 2 publicerats) och då hade jag min ansökan uppe o då stod det 2 antagna och dessutom sa hon i telefonen att det är en liten kvot med enbart 2 antagna... Jag hade reagerat om jag sett att antalet antagna hade sjunkit men sen är det svårt att vara 100% säker i efterhand. Dock vet jag med 10000% säkerhet att hon i telefonen sa att det är 2 som antagits.

Jag har inte heller flyttats fram varken i kön i linköping eller örebro efter avhoppen på antagning.se och antagning.se brukar ju ej uppdateras efter urval2 då det är universiteten själva som ska sköta sina antagningar efter urval2.
Tycker detta är super konstigt :(
gastanvandare

Bortlottad i BF-kvoten

Inlägg av gastanvandare »

TACK!!!! Är SÅ GLAD!!! Jag blev antagen i Örebro i första urvalet, var då första reserv i Linköping! Var även första reserv i Linköping även i andra urvalet, men blev uppringd igår den 23e på morgonen! Lämnade återbud till Örebro igår eftermiddag, så jag hoppas hoppas att Örebro ringer upp och ger min plats vidare!!! RING och fråga!
ErikaS
Inlägg: 9
Blev medlem: 19 sep 2014, 15:08

Bortlottad i BF-kvoten

Inlägg av ErikaS »

Åå jag är verkligen super glad för din skull!! :D
Hoppas verkligen att örebro tar in reserver, ska ringa dom direkt på måndag :D

Lycka till nu, och stort GRATTIS!!!!! Asså wow ingen dålig julklapp eller start på nya året! :D
Guest

Bortlottad i BF-kvoten

Inlägg av Guest »

Erika, hur gick det? kontaktade du Örebro universitet? :)
ErikaS
Inlägg: 9
Blev medlem: 19 sep 2014, 15:08

Bortlottad i BF-kvoten

Inlägg av ErikaS »

Hej, ja det gjorde jag men de kunde inte svara på en enda fråga för han som har hand om antagningarna är helt ny på jobbet och har inte fått sin introduktion ännu :( han sa iallefall att reservantagningarna börjar kring 12januari.. Denna eviga väntan alltså :(
Låst