resev 15

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års vårtermin.
Gast

resev 15

Inlägg av Gast »

Hej!
Jag är reserv 15 i Biex-kvoten på GU. Finns det möjligheter att komma in?
Gast

resev 15

Inlägg av Gast »

Hej du, jag har plats 18 och ställde samma fråga som du häromdagen. Ett ja fick jag och jag tror själv efter att ha kollat statistiken att vi blir kursare i vår:))
Men man är ju så neurotisk(som alla andra på siten) att säger någon ja blir man lycklig och drar någon på möjligheten får man ont i magen. Låt mig bara få börja mina studier nu :glad:
Guest

resev 15

Inlägg av Guest »

Om reserv 70 kom in i höstas på GU i BIEX gruppen så kommer ni garanterat in. Redan efter andra urvalet, 100% säkert, ni kan båda vara lugna! :glad:
Gast

resev 15

Inlägg av Gast »

:glad: :kyss: Tack för de underbara orden
Guest

resev 15

Inlägg av Guest »

Hallå! Jag är reserv 9 i biex kvoten på gu. Ni båda med reserv nummer 18 och 15 kommer definitivt in så börja köpa böcker redan nu. :ler: :tummeupp:
Gast

resev 15

Inlägg av Gast »

Hej!
Det är inte 100% säkert att alla kommer in redan efter andra urvalet?
Guest

resev 15

Inlägg av Guest »

Kollar man statistiken på alla läkarprogram i Sverige förutom ki och Uppsala så kommer nästan alltid 30 eller fler reserver in i andra urval sedan blir det lite osäkert när det kommer till reservantagning. Men jag skulle nog säga att upp till reserv 20 kommer 100% in redan efter andra urvalet. Sedan är jag ju själv reserv 9 så kanske min tolkning är lite vinklat. :glor:
Låst