Reserv HP GU

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års vårtermin.
Gast

Reserv HP GU

Inlägg av Gast »

Reservplats 19 HP Göteborg, hur ser mina chanser ut i andra urvalet?
Gast

Reserv HP GU

Inlägg av Gast »

Vad hade du för poäng på Hp?
Apotekaren

Reserv HP GU

Inlägg av Apotekaren »

Får man fråga vad du har för hp resultat ? Själv står jag som reserv 10 på GU och har 1.7 i hp merit. Hoppas det går vägen för oss båda :ja:
Apotekaren2

Reserv HP GU

Inlägg av Apotekaren2 »

Apotekaren: Du är nog så gott som inne redan. Är du apotekare btw? Jag är antagen VT17 på GU och är (också?) apotekare med examen från GU.
Apotekare

Reserv HP GU

Inlägg av Apotekare »

Apotekare2: Grattis till platsen ! Roligt att höra att även andra är sugna på att gå från apotekare -> läkare. Jag läser just nu apotekareprogrammet på GU :glad:
Gast

Reserv HP GU

Inlägg av Gast »

Jag har 1.7 Hp. Så tror ni att jag har en chans? Håll tummarna för oss :tummarupp:
Apotekaren

Reserv HP GU

Inlägg av Apotekaren »

Om jag tolkar statistiken rätt har reserv nummer 34 (VT2016) från första urvalet som minst blivit erbjuden plats ( sen antalet platser ökades på läkarprogrammet ). Tyvärr så har GU enligt dem själva ökat sitt överintag successivt varje år. Detta året blev 58 personer antagni i hp kvoten, VT2016 var det 51 stycken ( i urval 1 ). Såvitt jag vet har inte antalet platser utökats utan det är ett högre överintag.

Med det sagt så har ditt reservnummer alltid blivit antaget hittills så chansen är gissningsvis god !
Låst