Vilka står som reserver i BII till Uppsala/KI??

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års vårtermin.
gst123

Vilka står som reserver i BII till Uppsala/KI??

Inlägg av gst123 »

Heej Allehopa! Antagningsbeskeden är här!

Någon här top 3 reserv till Uppsala i B2?
Jag är 3:e reserv och vill hemskt gärna in i Uppis. Kommer tacka nej till min plats i Lund då. :oskyldig:
Gäst

Vilka står som reserver i BII till Uppsala/KI??

Inlägg av Gäst »

Har en vän som blev antagen till UU i BII, men som kommer tacka nej till platsen. Du är ännu närmare antagningen. Lycka till :)
JojjoH

Vilka står som reserver i BII till Uppsala/KI??

Inlägg av JojjoH »

Jag är reserv 4 i B2 i Uppsala och kommer tacka ja om jag får en plats. Kommer tacka nej till min plats i Linköping då.
Jag tror vi kommer in i andra urvalet eller som reserver. Du är ju redan reserv nummer 2 :ler: Är inte B2 kvoten ovanlig stor?
gst123

Vilka står som reserver i BII till Uppsala/KI??

Inlägg av gst123 »

Åh. Guld, tack för infon gäst :)
Gäst skrev:Har en vän som blev antagen till UU i BII, men som kommer tacka nej till platsen. Du är ännu närmare antagningen. Lycka till :)
Jojjo: ja, kvoten är ovanligt stor. Jag tror tyvärr att den beror på överintag dock. Men får hålla tummarna för oss!
JojjoH skrev:Jag är reserv 4 i B2 i Uppsala och kommer tacka ja om jag får en plats. Kommer tacka nej till min plats i Linköping då.
Jag tror vi kommer in i andra urvalet eller som reserver. Du är ju redan reserv nummer 2 :ler: Är inte B2 kvoten ovanlig stor?
Lundastudent

Vilka står som reserver i BII till Uppsala/KI??

Inlägg av Lundastudent »

Kom in på Uppsala via BII men kommer tacka nej. Grattis i förväg ;)
JojjoH

Vilka står som reserver i BII till Uppsala/KI??

Inlägg av JojjoH »

Lundastudent: Tack snälla att du skriver det här :ler:

Gst123: Jag har mailat UU och frågat. Jag återkommer med deras svar hur de har tänkt om det nu är ett överintag.
Gäst

Vilka står som reserver i BII till Uppsala/KI??

Inlägg av Gäst »

Enligt min mening är det normalt att BII skulle vara större under VT-antagningen, eftersom det finns färre sökande tillhörande BIEX. Platserna fördelas i samband med antal sökande.
Gäst

Vilka står som reserver i BII till Uppsala/KI??

Inlägg av Gäst »

Plats 6 på B2 är jag i Uppsala, tror jag kan räkna med att jag kommer in så lika bra att börja planera för flytt
Gäst

Vilka står som reserver i BII till Uppsala/KI??

Inlägg av Gäst »

Till Gäst:

Hur kan du vara reserv 6 när jag har reserv 6 i UU i BII också! Något konstigt händer här.
Gäst

Vilka står som reserver i BII till Uppsala/KI??

Inlägg av Gäst »

My bad! Tog fel på BII och den andra, var 6a på HP :pinsamt:
Låst