LiU HPSU VT17

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års vårtermin.
Gast

LiU HPSU VT17

Inlägg av Gast »

Jag har sökt in till LiU och då skickat in papper för att försöka bli antagen till HPSU. Jag har inte ett av de yrken som finns uppräknade som exempel.
Nu står det under "mina anmälningar" på Antagning.se att jag tillhör urvalsgrupperna BII, HP och HPSU.

När det gäller att jag tillhör urvalsgruppen HPSU, betyder detta bara att mina inskickade dokument är mottagna av Antagning.se, eller innebär det att jag är behörig i denna urvalsgrupp (dvs slåss om en plats)?

Jag ställde samma fråga i en annan tråd, men den var ganska gammal. Hoppas att det är fler som läser i den här tråden :glad:
wortic
Inlägg: 5
Blev medlem: 27 jul 2014, 18:17

LiU HPSU VT17

Inlägg av wortic »

Om det står att du tillhör urvalsgruppen är du behörig och slåss om en plats. Lycka till!
guspetvig

LiU HPSU VT17

Inlägg av guspetvig »

Hur tror ni antagningen kommer se ut för våren i den här kvoten? Sätter mitt sista hopp om läkarprogrammet den här antagningen i just den här kvoten. Har 2.60 i HPSU-kvoten och hoppas verkligen att det inte höjs den här antagningen. :velig:
Gast

LiU HPSU VT17

Inlägg av Gast »

Söker också med 2,60 i HPSU-kvoten, hoppas att det räcket.

@guspetvig Var för är det ditt "sista hopp om läkarprogrammet den här antagningen i just den här kvoten"?
Låst