Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Antalet antagna på KI

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års hösttermin.

25 aug 2016, 01:09

Kan vi samla här hur många som är antagna i varje kvot på KI från antagning.se? Man kan ju bara se de kvoter man själv sökt i så skulle va bra att få en överblick nu när överintaget varit så stort. Det jag kan se är:

BI: 19 st
BII: 11 st
HP: 62 st

Hur ser det ut i BF, BIEX, DA och PIL?

Tacksam för hjälp!
Gast

25 aug 2016, 06:17

Sökande som tillhör de angivna kvoterna kan från antagning.se få ännu mer exakta siffror än du hittar här http://statistik.uhr.se Dock kan du nog få en skaplig uppfattning om antalet platser denna termin.
ANDI
Läkarstudent

25 aug 2016, 07:40

Precis! Det är det jag menar.. Dessa siffror är från antagning.se :) jag är sökande
Gast

25 aug 2016, 13:03

Är det någon som kan kolla på antagning.se hur många som är antagna i BIEX-kvoten och PIL? (Och BF och DA om någon står i dessa)

Tack! :)
Gast

25 aug 2016, 13:08

Om ingen svarar kan du söka (med min länk) på denna termin, urval 2 och sedan jämföra med tidigare terminer för att lite grovt sålla bort överintaget från kvoter du saknar
ANDI
Läkarstudent

29 aug 2016, 20:12

Nu är det:

BI : 18
BII: 11
HP: 59

I dagsläget (fredagseftermiddag) är 177/170 platser tagna.. Ivrig väntan på uppropet imorgon...
Gast