Reservantagning efter urval 2 Göteborgs Universitet

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års hösttermin.
mjaevlar
Inlägg: 10
Blev medlem: 13 jul 2016, 11:50

Reservantagning efter urval 2 Göteborgs Universitet

Inlägg av mjaevlar »

Mailade idag och frågade om GU hade börjat ringa reserver, vilket de hade.
De hade ringt 9 reserver i HP-kvoten (jag är reserv nr 10) och över alla antagningskvoter hade de ringt 20 personer.
Förhoppningsvis ringer de mig imorgon, men tänkte starta en tråd där man kan skriva vilken plats man har/hade i respektive kvot och när man eventuellt blev uppringd.
Senast redigerad av mjaevlar den 24 aug 2016, 08:43, redigerad totalt 1 gånger.
Astrid
Inlägg: 8
Blev medlem: 08 mar 2016, 04:28

Reservantagning efter urval 2 Göteborgs Universitet

Inlägg av Astrid »

Åh, tack tack tack för din trådstart och grattis till den förmodade platsen! :tummeupp: Jag har väntat med spänning på någon sorts uppdatering kring reservplatserna och detta låter bättre än förväntat. Nu håller jag tummarna för att även jag, med reservnummer 15, ska komma in.
Hurralakare96

Reservantagning efter urval 2 Göteborgs Universitet

Inlägg av Hurralakare96 »

Åh grattis till den förmodade platsen! :) Jag är 22 reserv i HP-kvoten och hoppas på att komma in, det är lite osäkert dock. Tack för trådstarten!
Calle

Reservantagning efter urval 2 Göteborgs Universitet

Inlägg av Calle »

Så samtliga 9 reserver före dig i kön har alltså tackat ja?
mjaevlar
Inlägg: 10
Blev medlem: 13 jul 2016, 11:50

Reservantagning efter urval 2 Göteborgs Universitet

Inlägg av mjaevlar »

Ordade det fel, de har alltså ringt 9 personer innan mig i kön, vilket inte nödvändigtvis betyder att alla tackat ja. Tack för rättelsen!
mjaevlar
Inlägg: 10
Blev medlem: 13 jul 2016, 11:50

Reservantagning efter urval 2 Göteborgs Universitet

Inlägg av mjaevlar »

Och nu har de ringt 10, jag tackade självklart ja! Lycka till ni andra!
Salix
Inlägg: 10
Blev medlem: 13 jul 2016, 18:24

Reservantagning efter urval 2 Göteborgs Universitet

Inlägg av Salix »

Grattis och tackar för informationen! Bara att vänta och hoppas då. Själv är jag HP-reserv nr. 20 och har med en försiktig optimism hjärtat i halsgropen. :tunga:
Calle

Reservantagning efter urval 2 Göteborgs Universitet

Inlägg av Calle »

Grattis mjaevler!

Försöker lista ut var gränsen mellan 1.75-1.7 går i reservplaceringarna. Vore mycket uppskattat om ni med placering 15, 20 och 22 i tråden ville uppge era HP-resultat. Själv är jag reserv 41 och har 1.7. Även var gränsen går mellan 1.7-1.65 vore intressant att veta så de med sämre placering får gärna också uppge placering/hp-resultat.
Hurralakare96

Reservantagning efter urval 2 Göteborgs Universitet

Inlägg av Hurralakare96 »

Hej Calle!

Jag fick 1.7 på högskoleprovet och jag är 22 reserv i HP-kvoten. Misstänker att jag hade tur och befinner mig någonstans vi gränsen för 1.75-1.7. Var ett poäng från att normera 1.75 på provet så jag vet inte om det har med det att göra :)
Astrid
Inlägg: 8
Blev medlem: 08 mar 2016, 04:28

Reservantagning efter urval 2 Göteborgs Universitet

Inlägg av Astrid »

Jag har 1.75 på högskoleprovet och blev reserv 41 i första urvalet och reserv 15 i andra.
Låst