Reserver efter Urval 2;

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års hösttermin.
ANDI
Inlägg: 26
Blev medlem: 04 aug 2016, 11:02

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av ANDI »

Lamplama: Nej, tyvärr - kommer dessvärre ta den hårda vägen och pendla från Stockholm. Skulle jag bli kvar under resten av terminen siktar jag på att utnyttja mina tidigare högskolepoäng för att tillgodoräkna mig så många kurser som möjligt.
Gäst

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av Gäst »

Denna termin verkar vara dystert för Uppsala... Hur såg ni hur många reserver som antogs efter webbregistrering?
Carl
Inlägg: 1
Blev medlem: 23 aug 2016, 21:43

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av Carl »

Ringde till den som ansvarar för reservantagning i Uppsala och fick veta det direkt över telefon.
Jempa
Inlägg: 7
Blev medlem: 08 aug 2016, 12:16

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av Jempa »

Kom in i linköping som 14 reserv (HP.) Tackade därför nej till min plats i Umeå samt min reservplats (nr 3) i Örebro! :)
ANDI
Inlägg: 26
Blev medlem: 04 aug 2016, 11:02

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av ANDI »

Grattis Jempa! Eventuellt ses vi där fast jag hoppas på Uppsala.
Gäst

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av Gäst »

Reserv 3 på KI, BII

Väntar, och väntar ...
ANDI
Inlägg: 26
Blev medlem: 04 aug 2016, 11:02

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av ANDI »

Väntan är verkligen inte kul och dessutom känns det just nu som att risken är stor att reserver på KI och i Uppsala tidigast kontaktas på måndag eftermiddag.

Blev förresten nyss uppringd av en jättetrevlig fadder från Linköping, men jag fick ju säga att jag tyvärr hoppas på Uppsala.
Lamplama
Inlägg: 5
Blev medlem: 20 jul 2016, 16:55

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av Lamplama »

Samma här.. Faddern frågade vart jag tänkt bo, jag svarade tält. Verkligen helt blottad av den rastlösa väntan på Uppsala.
ANDI
Inlägg: 26
Blev medlem: 04 aug 2016, 11:02

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av ANDI »

Lamplama: Jag har skickat ett PM till dig
Hoppas1

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av Hoppas1 »

Jag blev uppringd Av Linköping idag och tackade ja. Jag hade reservnr 5 efter urval 2 i BII. Jag har tackat nej till min plats i Örebro (BII) :glad:
Låst