Borde jag tacka ja?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års hösttermin.
millahej
Inlägg: 7
Blev medlem: 22 dec 2015, 18:11

Borde jag tacka ja?

Inlägg av millahej »

Hej! Sitter för tillfället och velar fram och tillbaka om jag borde tacka ja till min plats i Lund. Tog precis studenten, och min plan var att jobba och resa en tid innan jag började plugga, men med kompisarnas övertygande mantra "hellre söka en gång för mycket än för lite" sökte jag ändå.
Så min egentliga fråga är väl, vad tror ni om antagning till våren? Vet att det typ ALLTID är lägre intagningspoäng på våren, men kan det vara nu undantaget kommer..? Tänker på att BIEX-kvoten har sin sista antagning VT17 och det är kanske många som passar på. (Precis som jag själv planerade att göra, innan jag spontant sökte till hösten.) För att förtydliga vill jag bestämt gå i Lund, och isåfall börja till våren. Om det finns någon risk att jag står utan plats till våren börjar jag hellre nu och tar ett studieuppehåll när jag känner att det är dags.
Jag har 22.29 i meritvärde (BIEX) och 1.55 på HP.
Alla inputs uppskattas! :neutral:
/veligtjej97
Senast redigerad av millahej den 17 apr 2017, 12:04, redigerad totalt 1 gånger.
kollen

Borde jag tacka ja?

Inlägg av kollen »

Du kommer helt säkert in till våren i alla fall så det behöver du inte oroa dig om.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Borde jag tacka ja?

Inlägg av Nils »

22,29 hade räckt även i BI- och BII-kvoterna de senaste vårterminerna.
Det finns inga 100 %-garantier men om du verkligen vill ut och resa innan du börjar plugga så tänker jag att du kan göra det. :)
Låst