Kläder

Klasskamrater, nollning, familjeliv, husdjur, fritid, et cetera.
Michelle P
Inlägg: 32
Blev medlem: 02 maj 2018, 09:08

Kläder

Inlägg av Michelle P »

Hej!
Jag börjar läkarprogrammet nu i höst (förhoppningsvis på KI), och undrar vad man kan införskaffa sedan nu?
Jag vet att inget är ett måste, men kan man till exempel skaffa egna kläder/bussarong? Stetoskop?
Tack på förhand!
Jspr

Kläder

Inlägg av Jspr »

Egna kläder i ngn form är inte tillåtet under kliniska delar.

Stetoskop kommer du behöva så småningom. Kan vara bra att vänta lite tills du fått praktisera det lite och kanske testa ngr olika så du får en uppfattning om vad som är ett vettigt köp.

Satsa pengar på att underlätta preklin till att börja med om du ska spendera på ngt. Fundera på hur du vill jobba med anteckningar och skaffa typ en stor ipad eller ngt om du vill skriva direkt i föreläsningsslides. Men det är helt upp till preferenser, det finns inget bästa sätt.
Michelle P
Inlägg: 32
Blev medlem: 02 maj 2018, 09:08

Kläder

Inlägg av Michelle P »

Tack för svaret!
Har du några böcker att rekommendera för att förbereda sig?
Jspr

Kläder

Inlägg av Jspr »

Njea, böcker behövs knappt längre. Möjligen Ferriers Biochemistry, men den kan vara lite svårpenetrerad när du inte startat kursen än, således inte värt ett köp nu.

Istället rekommenderar jag alla videos av Armando Hasdungan på youtube. Många där är guld. https://www.youtube.com/user/armandohasudungan
Eli

Kläder

Inlägg av Eli »

Du behöver inte förbereda dig genom att läsa något särskilt. Det är effektivare att lära sig när väl kursen börjar än att läsa i en bok med tusen sidor utan att veta hur man ska sålla och vad av det man läser som man behöver kunna. Njut av sommarlovet istället :). Och kurslitteratur brukar fungera utmärkt att köpa när man börjar respektive kurs.
Skriv svar