Behövs miniräknare? Är de tillåtna vid tentor?

Studieteknik, gamla tentamina, sammanfattningar, övningsmaterial, kurslitteratur, utrustning, et cetera.
Gast

Behövs miniräknare? Är de tillåtna vid tentor?

Inlägg av Gast »

Hej,

Jag undrar om miniräknare behövs inför kommande läkarstudier? Tänkte främst till laborationer och dylikt. :glad:


Tack på förhand!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Miniräknare

Inlägg av Nils »

Nej.
Gäst

Miniräknare

Inlägg av Gäst »

Behövs? Nja.
Bra att ha? Ja.

Under mikrobiologin när man ska räkna tillväxthastigheter och dylikt är en schysst miniräknare otroligt underlättande. Även under vissa labbar har miniräknaren varit nästan ett krav nu när jag tänker efter. Finns väl alltid att låna antar jag. Dock är det bara under mikrobiologin som jag behövt det.
Gäst

Miniräknare

Inlägg av Gäst »

Får man använda grafräknare på salstentor? Tänker om man vill så skulle man kanske kunna memorera några stödord i memory-funktionen.
Gäst

Grafräknare tillåten på salstenta?

Inlägg av Gäst »

Hej, jag skrev i en annan tråd men den verkade inaktiv; hur ser det ut på era lärosäten med tillåtna hjälpmedel på salstentor, är det ex tillåtet att ha grafräknare med sig? Jag vet att det i det flesta fall är onödigt, jag är mer intresserad av om det är tillåtet.
Anonym

Grafräknare tillåten på salstenta?

Inlägg av Anonym »

Varför skulle man ha med en grafräknare? Men nej, det är inte tillåtet.
Användarvisningsbild
Matts
Inlägg: 31
Blev medlem: 12 aug 2019, 21:33

Miniräknare

Inlägg av Matts »

Ska börja på läkarprogrammet nu till vårterminen och undrar om man nån gång kommer ha användning för sin grafritande miniräknare (TI-84+) eller om den är helt onödig för läkarstudier?
Johannes

Miniräknare

Inlägg av Johannes »

Helt onödigt! :)
Skriv svar