Någon som använder Ipad och e-böcker istället för böcker?

Studieteknik, gamla tentamina, sammanfattningar, övningsmaterial, kurslitteratur, utrustning, et cetera.
Doctor_Doctor
Inlägg: 34
Blev medlem: 10 maj 2012, 09:48

Någon som använder Ipad och e-böcker istället för böcker?

Inlägg av Doctor_Doctor »

Hej,

Finns det någon som använder Ipad och e-böcker istället för traditionell kurslitteratur? Hur ser utbudet ut beträffande kurslitteratur i e-bok form? Någon som vet?
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Någon som använder Ipad och e-böcker istället för böcker

Inlägg av empezar »

Jag gör det. Skönt att slippa bära böcker och bra att kunna söka efter saker i boken på ett helt annat sätt än man kan i en fysisk bok.

Utbudet är sådär. Det mesta är piratkopierat. Men bokförlagen har börjat vakna upp nu. Dock är e-böcker extremt dyrt i jämförelse med att handla begagnade böcker och sälja vidare dem efter användning. Man kan rentav tjäna pengar på begagnad kurslitteratur om man är lite businessminded.

Det finns mest anatomiböcker och dylikt i e-boksformat (lagligt). Svenska böcker är omöjliga att få tag på lagligt.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Grodan
Inlägg: 3
Blev medlem: 18 jul 2011, 15:07

Re: Någon som använder Ipad och e-böcker istället för böcker

Inlägg av Grodan »

Själv gillar jag att anteckna på papper men jag har jättemånga kursare som använder bärbar dator/ surfplatta och säger att det funkar jättebra särskilt som de flesta föreläsare har powerpoints som man kan ladda ner och skriva stödord på under föreläsningen. Är dock mer osäker på hur det funkar med e-böcker.
nplb25
Inlägg: 1
Blev medlem: 06 aug 2012, 17:21

Re: Någon som använder Ipad och e-böcker istället för böcker

Inlägg av nplb25 »

Empezar, skulle du kunna tipsa om sidor där man kan få tag på E-böcker?? :)
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Någon som använder Ipad och e-böcker istället för böcker

Inlägg av empezar »

Jag tänker inte tipsa om olagliga sidor här, men Google är en bra start.

Om du inte syftade på olagliga e-böcker så finns ju Amazon.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Skriv svar