Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

T1

Rekommendationer, recensioner, köpes och säljes, et cetera.

03 dec 2012, 14:57

Jag vill gärna komma in i studierna redan nu genom att börja småläsa i böckerna. Jag behöver därför lite info om vad som händer första terminen och vad man går igenom och gärna vilka böcker som används.

Även var man kan köpa eller låna dessa böcker?

Regards
M
Miletto

03 dec 2012, 15:14

Miletto skrev:Jag vill gärna komma in i studierna redan nu genom att börja småläsa i böckerna. Jag behöver därför lite info om vad som händer första terminen och vad man går igenom och gärna vilka böcker som används.

Även var man kan köpa eller låna dessa böcker?

Regards
M

Det kan variera från universitet till universitet!
Jag tycker att du ska nämna i vilket lärosäte ska du börja, så att läkarstudenter som finns här kan hjälpa dig :glad:
Mustafa Al-Attar
Användarvisningsbild
Mustafa Al-Attar
Läkarstudent
Linköping

03 dec 2012, 15:23

Cellbiologi är rätt vanligt som ämne under första terminen, tror alla lärosäten har det. I övrigt varierar det nog från lärosäte till lärosäte.

Vilket lärosäte tänker du dig?
Gestur

03 dec 2012, 15:33
Senast redigerad av empezar 04 dec 2012, 21:26, redigerad totalt 1 gång.

Kaplan USMLE Step 1 videos har rätt bra genomgångar av cellbiologi. Det är kliniskt relevant och ger en bra grund. Jag är lite osäker på om man kan gå direkt från gymnasiet till dessa videos, men det är väl bara att prova.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Användarvisningsbild
empezar

03 dec 2012, 15:41

Gestur skrev:Cellbiologi är rätt vanligt som ämne under första terminen, tror alla lärosäten har det. I övrigt varierar det nog från lärosäte till lärosäte.

Vilket lärosäte tänker du dig?

Jag har tänkt mig antingen Göteborg eller Lund.
Miletto