Hur länge "håller" böckerna?

Studieteknik, gamla tentamina, sammanfattningar, övningsmaterial, kurslitteratur, utrustning, et cetera.
enoqboll

Hur länge "håller" böckerna?

Inlägg av enoqboll »

Hej allesammans!

Någon som har lust att upplysa om "hur länge" (antal terminer) böckerna håller? jag syftar givetvis på kunskapsnivå och inte hur resistenta de är mot kaffefläckar.

De jag har i åtanke är Martini (Anatomi & Physiologi), Tortora (Anatomi & Physiologi), Lännergrens (Fysiologi), Guyton (Fysiologi) och Feneis Anatomiska Bildordbok.

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Hur länge "håller" böckerna?

Inlägg av Nils »

Hej enoqboll!

Feneis är bra att ha under hela utbildningen.
Det finns också anatomi-frågelistor, i Frågebanken här på läkarstudent.se, som förutsätter att man har tillgång till bilderna i Feneis (upplaga 5).

Vet inte hur det är med de övriga böckerna, köpte själv Marieb respektive Boron. Har dock inte haft särskilt stora behov av att återbesöka fysiologiböckerna - när man behöver påminna sig om någon detalj så är det oftast enklare att bara googla begreppet.
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Hur länge "håller" böckerna?

Inlägg av empezar »

De håller sig ganska bra om man inte läser dem, vilket man för det mesta inte gör. Det är inte sällan man ser böcker i gott skick säljas som är 4-5 år gamla.

Edit: hoppsan, nu läste jag inte tillräckligt noga :)
Senast redigerad av empezar den 16 mar 2012, 08:11, redigerad totalt 1 gånger.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Hur länge "håller" böckerna?

Inlägg av Nils »

Beroende på person kan dock Feneis slitas rätt väl, den är i precis lagom storlek att bära med sig i en arbetsficka.
Muppen

Re: Hur länge "håller" böckerna?

Inlägg av Muppen »

Martini - knappt inte alls. Har den själv, tycker inte den är tillräckligt djup och då läser jag T1. Den är heller inte rekommenderas littertur, även om den är populär.

Totora - ska vara likvärdig med martini. Räcker säkert lika länge.

Gayton ska räcka hela utbildningen enligt litteratursrekommendering.

Lännergren vet jag inte, men har man gayton kan jag inte se behovet av Lännergren.

Feneis räcker säkert hela utbildningen, men slits hårt pga sitt format.
Skriv svar