Forum • Visa tråd - Vilka jobb kan man få under tidiga terminer?

Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Vilka jobb kan man få under tidiga terminer?

Hjelpepleier, sykepleier, undersköterska, medicinsk sekreterare, läkarassistent, underläkare, et cetera.

17 jul 2016, 11:11

Hej!
Jag undrar här vilka tjänster inom vården som man som läkarstudent kan söka till under de tidiga terminerna av utbildningen. Går det att få en usk-tjänst efter t.ex avslutad T1 eller T2? Tänker då att man jobbar under sommarlovet och/eller jullovet.
Gäst

18 jul 2016, 17:01

I Sverige är det ofta T6 som krävs för att jobba som uska, vad jag kan minnas.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

18 jul 2016, 20:57

Jag jobbade som USKa på medicinavdelning efter T4 och har bekanta som gjort det redan efter T2 (länssjukhus mellan-Sverige). I storstäderna kan det dock behövas någon mer termin pga konkurrensskäl.
Sedan går det på vissa sjukhus att jobba som medicinsk sekreterare också. Läkarassistentroll är aktuellt efter T5-6, också det ute i landet på sjukhus/vårdcentraler (inga sådana roller i storstäderna vad jag vet).
Hakke1
Läkare