Utökad studiestöd från CSN

Högskolestudiemedel, gymnasialt studiemedel, bidrag, stipendier, utgifter, et cetera.
doktoranden_SA
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 nov 2010, 15:04

Utökad studiestöd från CSN

Inlägg av doktoranden_SA »

Hej!
Jag ska snart på intervju inför läkarprogrammet på KI och jag hade tänkt försöka få fler veckor med studiestöd från CSN om jag kommer in.
Jag har en civilingenjörsutbildning innan som ätit upp nästan allt mitt studiestöd så jag måste hitta andra försörjningsvägar. Jag får en del från min doktorandtjänst men det blir tufft att klara sig på det för mig och min familj.
Så om nån därute lyckats med detta snälla skriv! :velig:
Elisac
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 nov 2010, 16:54

Re: Utökad studiestöd från CSN

Inlägg av Elisac »

Samma sits här, min karl är cellbiolog och ska börja läsa till läkare. Det blir jag som får stå för försörjningen, men det ska nog funka :-)

Förhoppningsvis kan han också tjäna lite pengar vid sidan av då han forskar/doktorerar inom cellbiologin. Men det är inget vi räknar med, de pengarna får bli en uppskattad bonus istället!

De terminer csn han har kvar att ta ut tänkte vi spara tills jag är föräldraledig (då får ju han också högre sgi och kan vara pappaledig under studietiden utan att få absolut lägsta-beloppet), eller tills om något oväntat händer!

Hoppas det funkar för er!

(lite underligt att jag är medlem detta forum då det är min sambo och inte jag som har med läkarutbildningen att göra. Men jag blev medlem för att kunna skriva en tråd om just detta...)
Skriv svar