Kan man göra examensarbetet i förväg?

Examensarbete, forskning, fördjupningskurser, andra utbildningar, et cetera.
Guest

Kan man göra examensarbetet i förväg?

Inlägg av Guest »

Finns det en chans att slippa T10 och alltså göra examensarbetet mycket tidigare, kanske parallellt med de tidigare terminerna eller under somrarna och därmed hoppa upp till T11 direkt?

Jag är medveten om att det lär finns obligatoriska föreläsningar/tillfällen under T10.

Någon här som har nån hum om detta?
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Examensarbete

Inlägg av empezar »

Jag har en kursare (termin 6) som är färdig med sitt examensarbete (forskat vid sidan av studierna). Hon kommer slippa gå halva T10 och halva T11. Då går man halva terminen med T10 och halva med T11, sedan får man sin examen. Detta är i Uppsala.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Examensarbete

Inlägg av Nyberg89 »

Det är ju kanon att slippa halva terminerna. Om man vill och får jobb så kan man ju jobba som UL under den tiden istället.
Guest

Re: Examensarbete

Inlägg av Guest »

Ja det vore ju toppen. Men vet ni hur GU ställer sig inför detta då?
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Examensarbete

Inlägg av empezar »

Fast det blir inte riktigt så, utan man går första halvan av terminen med T10 och andra halvan med T11. Man "förlorar" alltså inte någon tid på det.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Crayon
Inlägg: 59
Blev medlem: 31 jan 2013, 14:51

Re: Examensarbete

Inlägg av Crayon »

Är det någon som vet om denna möjlighet att få examensarbetet avklarat tidigare även finns på KI eller om man är tvungen att ägna en specifik termin för det?

Edit: Jag hörde med KI och enligt dem måste man göra examensarbetet under termin 8.
Skriv svar