Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

Blivande klasskamrater vt20?

Klasskamrater, nollning, familjeliv, husdjur, fritid, et cetera.

10 sep 2019, 16:06

Hej!
Tänkte vi kunde skriva vilken ort vi planerar att söka till, vi som ska söka till VT20, för att se om man kanske kan hitta eventuellt blivande klasskamrater.

Själv ska jag söka till Göteborg :glad:
issiwissi
Blivande läkarstudent

17 sep 2019, 18:25

Hej!

Uppsala eller KI blir det förhoppningsvis för mig i vår!

Var en reservplats från att komma in denna termin men längre än så kom jag inte :ledsen: Påbörjat ett helt annat program nu med avsikt att bara läsa första terminskursen men längtar hela tiden till våren!
Gäst

19 sep 2019, 12:27

issiwissi skrev:Hej!
Tänkte vi kunde skriva vilken ort vi planerar att söka till, vi som ska söka till VT20, för att se om man kanske kan hitta eventuellt blivande klasskamrater.

Själv ska jag söka till Göteborg :glad:

Håller tummarna för dig! Hade själv reservplats 5 till Göteborg men dem ringde aldrig mig heller.
issiwissi
Blivande läkarstudent

25 sep 2019, 12:26

Hej!

Jag ska också söka till Göteborg VT2020 :ler:
Amani
Blivande läkarstudent

27 sep 2019, 11:29

Amani skrev:Hej!

Jag ska också söka till Göteborg VT2020 :ler:

Härligt! Ses vi kanske där till våren då. :ler:
issiwissi
Blivande läkarstudent

10 okt 2019, 15:22

Söker igen till Umeå nu till våren då jag föll på målsnöret med 1.6 nu till höstterminen. Så hoppas jag kommer in med 1.6 till vårterminen, men ska försöka höja mig på hp för att vara säker. :glad:
Matts
Blivande läkarstudent

14 okt 2019, 16:06

Jag ska också söka till Göteborg VT20!
Vad tror ni om intagsgränsen (HP eller BI) med tanke på att fler gör HP nu i Oktober?
Ahmedali1010

15 okt 2019, 12:30

Ahmedali1010 skrev:Jag ska också söka till Göteborg VT20!
Vad tror ni om intagsgränsen (HP eller BI) med tanke på att fler gör HP nu i Oktober?

Jag vet inte vad jag tror, hoppas ju såklart på att det är lika låg antagning som förra vårterminen. Har 1.7 på HP och hoppas verkligen på att komma in på det. Vad tror du själv om det? :glad:
issiwissi
Blivande läkarstudent

16 okt 2019, 12:53

Ja, hoppas att vi ses!

Är mycket taggad till terminsstarten :ler:

I och med att det blev en liten ökning nu inför hösterterminen, iaf i BI, så tror jag att vårterminens intagningsgränser även ökar lite. En annan faktor som är viktigt att tänka på är att årskullen 99 var mindre än 00 årskull. Men vi får hålla tummarna!! :tummarupp:
Amani Alnuaimi
Blivande läkarstudent

16 okt 2019, 14:48

Vad tror ni i så fall om antagningsgränserna för HP, och BI? Själv skulle jag gissa på runt 1.65-1.70 på HP samt 21.15 på BI pga ökade antal sökande. Vad tror ni? :)
Ahmedali1010