Överklaga tentaresultat?

Klasskamrater, nollning, familjeliv, husdjur, fritid, et cetera.
Gäst

Överklaga tentaresultat?

Inlägg av Gäst »

Hej
jag har ett litet problem här... jag blev inte godkänd med 1 p på tentan som dessutom var en omtenta för mig vilket är jävligt surt. Jag undrar om det är vanligt att folk överklagar ett resultat. Exempelvis vet jag att 1 p inte var med i studiehanledninge har jag" rätt" klaga
Eli

Klaga över tentaresultat ?

Inlägg av Eli »

Beror kanske på var du pluggar men i Göteborg så har du alltid rätt att överklaga men de behandlar det bara om du var max 3 p ifrån godkänt. Du får motivera vid varje fråga varför du anser att de bedömt fel. Det är kanske inte jättevanligt att det går igenom så vitt jag vet, men absolut värt om du anser att de bedömt fel. Är det rätt bedömt så är det kanske bara att kämpa på inför nästa omtenta. Var du en poäng ifrån det nu så klarar du det ju nästa gång!
Gäst

Klaga över tentaresultat ?

Inlägg av Gäst »

Jo precis så tänkter jag också hahah orkar inte plugga till det igen för en del måste ju repeteras men samtidigt känns det bättre att göra om det för det kanske inte går igenom ( med störst sannolikhet kommer det inte gå igenom) kan inte låta bli att känna mig dum :( för nu gör jag tentan för tredje gången första gången var jag 5p ifrån nu 1 p ifrån. Börjar hamna efter och det stressar mig :( har börjat fö hjärtklappningar och drömmer mardrömmar om att jag inte kommer klara det
Har du några tips på hur jag ska lägga upp plugget och hur jag ska plugga inför tenta?
Skriv svar