Medelvärdet på åldern i T1

Klasskamrater, nollning, familjeliv, husdjur, fritid, et cetera.
Samgine
Inlägg: 2
Blev medlem: 01 okt 2016, 11:19

Medelvärdet på åldern i T1

Inlägg av Samgine »

Goddag.

Jag funderar på att läsa Läkarprogrammet på KI. Just nu är jag 21 år gammal, men tänkte söka då jag är 23. Anledningen till detta är att jag gärna vill läsa historia på egenhand, samt jobba ett tag så att jag kan åka utomlands (aldrig gjort det). Min fråga är: är åldern 23 över medelvärdet på de studenter som studerar på T1?

Kan tänka mig att andra har skapat liknande trådar, men har inte hittat något. Självklart beror det på termin till termin etc, men skriv gärna det ni fick uppleva (behöver inte vara KI).

Tacksam för svar
halu

Medelvärdet på åldern i T1

Inlägg av halu »

23 är typ medelvärdet och inte särskilt annorlunda från stora massan. Har du hunnit skaffa barn blir det en märkbar skillnad, men det spelar ändå ingen större roll. Ut och lev livet!
/mvh började vid 29
Hakke1
Inlägg: 97
Blev medlem: 11 mar 2015, 11:13

Medelvärdet på åldern i T1

Inlägg av Hakke1 »

23-24 har det varit de senaste 5 åren på KI, så du kommer befinna dig i snittålder om du börjar vid 23. Spannet går ju från 17-18 upp mot 45-50 (ibland över det).
Eli

Medelvärdet på åldern i T1

Inlägg av Eli »

Många börjar senare än så. Ålder är inte någon issue på läkarprogrammet. Sök när det passar i ditt liv :).
Samgine
Inlägg: 2
Blev medlem: 01 okt 2016, 11:19

Medelvärdet på åldern i T1

Inlägg av Samgine »

Är tacksam för samtliga svar. Bestämde mig för att börja på KI år 2018. Jag har sökt till arbete nu, och skall till intervju nu på måndag (wish me luck). Ser fram emot att utveckla mig själv som individ innan jag ger mig in på ett 11 termins program.
Skriv svar