Upplevelser kring byte av lärosäte

Klasskamrater, nollning, familjeliv, husdjur, fritid, et cetera.
Hallonet22
Inlägg: 13
Blev medlem: 12 dec 2015, 21:17

Upplevelser kring byte av lärosäte

Inlägg av Hallonet22 »

Hej,

jag har en fråga hur det har varit för er som bytt lärosäte och börjat på en högre termin än termin 1. Hur har det varit att komma in i en klass där grupperingar kanske redan finns eftersom nollningen på termin 1 och de första veckorna när alla söker kontakt är över? Jag har övervägt att byta men har plötsligt slagits av tanken att det kanske är jättesvårt att komma in i en ny klass? Om det inte fungerar socialt är det ju mycket som påverkas.

Hoppas någon kan svar utifrån egna upplevelser. Tack på förhand!
Arelig

Upplevelser kring byte av lärosäte

Inlägg av Arelig »

Hej! Det där behöver du inte oroa dig för alls. Vi har haft många som försvunnit, och nya som tillkommit och de som tillkommit har kommit in jättebra i klassen. Efter några veckor märker man ingen skillnad på om man gått sen termin 1 eller bara några veckor tillsammans. :glad:
Hallonet22
Inlägg: 13
Blev medlem: 12 dec 2015, 21:17

Upplevelser kring byte av lärosäte

Inlägg av Hallonet22 »

Hej Arelig, tack för svar! Vad skönt att höra, nu känns det lite bättre! :glad: Det här kanske du har svårt att svara på men måste man vara jättesocial i början d.v.s. anstränga sig jättemycket för att komma in i klassen eller är det hyffsat lätt ändå att träffa nya personer som kanske redan har sina "gäng"?
gast

Upplevelser kring byte av lärosäte

Inlägg av gast »

Bumpar då jag själv är lite sugen att byta lärosäte. Är det enkelt att komma in i gemenskapen? Någon som bytt och vill dela med sig?
Skriv svar