Hoppa av läkarprogrammet? Finns det?

Klasskamrater, nollning, familjeliv, husdjur, fritid, et cetera.
Wraag
Inlägg: 5
Blev medlem: 27 apr 2008, 11:54
Kontakt:

Hoppa av läkarprogrammet? Finns det?

Inlägg av Wraag »

Jag är en av dem som nästan desperat vill komma in på läkarprogrammet, men jag undrar, rent allmänt, om det finns människor som håller på att plugga till, eller har pluggat till, läkare som inte längre tycker att det känns bra. Eller om ni har kursare som tycker så. Vad är orsaken till detta? Ni borde ju finnas därute. Har ni valt en helt annan bana efter läkarprogrammet?
Emmsing
Inlägg: 7
Blev medlem: 05 jan 2009, 12:54

Re: Hoppa av läkarprogrammet? Finns det?

Inlägg av Emmsing »

Har en kompis som direkt efter gymnasiet sökte till läkarprogrammet och kom in. Han gick en termin, klarade alla tentor osv men kände att det inte var hans grej. Han kände att han ville jobba mer med teknik, matematik osv. Nu pluggar han lite fristående kurser i matematik och till hösten tänker han börja plugga till civilingeniör istället.
Hmm

Re: Hoppa av läkarprogrammet? Finns det?

Inlägg av Hmm »

Wraag skrev:Jag är en av dem som nästan desperat vill komma in på läkarprogrammet, men jag undrar, rent allmänt, om det finns människor som håller på att plugga till, eller har pluggat till, läkare som inte längre tycker att det känns bra. Eller om ni har kursare som tycker så. Vad är orsaken till detta? Ni borde ju finnas därute. Har ni valt en helt annan bana efter läkarprogrammet?
Gammal tråd.
Svaret: ja, det finns. Väldigt få och som regel under T1-T2.
De som tagit sig igenom preklin och insett att läkeriet inte är deras grej brukar söka andra vägar, oftast forskning.
Skriv svar