Ålder?

Klasskamrater, nollning, familjeliv, husdjur, fritid, et cetera.
johanni
Inlägg: 66
Blev medlem: 07 mar 2010, 20:00

Re: Är jag för gammal att söka till läkarprogrammet?

Inlägg av johanni »

Skulle snarare säga att medelåldern på T1 är runt 22-23 år. Har flera kursare här i Ume som närmar sig 40. Och kan tänka mig att det finns äldre exempel på andra lärosäten.
sunshine
Inlägg: 13
Blev medlem: 05 sep 2011, 21:47

Re: Är jag för gammal att söka till läkarprogrammet?

Inlägg av sunshine »

wysiwyg skrev:Haha herregud jag har inte ens tänkt i dom banorna. Fyller 22 i år och håller på att läsa upp ämnena. Går allt som jag planerat börjar jag läkarlinjen HT 2012 som blivande 23-åring.

Så nej, du kommer inte vara för gammal :glad:
Skönt att höra, jag ska också söka till läkarprogrammet HT 2012 om allt går som jag planerat :flinar:
Jannis
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 sep 2011, 11:39

Re: Är jag för gammal att söka till läkarprogrammet?

Inlägg av Jannis »

Hej Sunshine!

Jag är fyller 26 och planerar att söka till vår 2012 då jag har behörighet till programmet, du är långt ifrån för gammal om man nu kan bli det.

Lycka till med dina framtida studier.

Mvh
Doktoranden
Inlägg: 20
Blev medlem: 16 nov 2008, 12:54
Kontakt:

Re: Är jag för gammal att söka till läkarprogrammet?

Inlägg av Doktoranden »

Men herregud, 22 är väl ingen ålder öht?! Jag började läkarprogrammet när jag var 29 (idag 31)!
sunshine
Inlägg: 13
Blev medlem: 05 sep 2011, 21:47

Re: Är jag för gammal att söka till läkarprogrammet?

Inlägg av sunshine »

Jannis skrev:Hej Sunshine!

Jag är fyller 26 och planerar att söka till vår 2012 då jag har behörighet till programmet, du är långt ifrån för gammal om man nu kan bli det.

Lycka till med dina framtida studier.

Mvh
Tack så Mycket, Väldigt skönt att höra andras åsikter
sunshine
Inlägg: 13
Blev medlem: 05 sep 2011, 21:47

Re: Är jag för gammal att söka till läkarprogrammet?

Inlägg av sunshine »

Doktoranden skrev:Men herregud, 22 är väl ingen ålder öht?! Jag började läkarprogrammet när jag var 29 (idag 31)!
Perfekt :glad:
Gatzu

Re: Är jag för gammal att söka till läkarprogrammet?

Inlägg av Gatzu »

Jag kommer precis att ha fyllt 25 när jag söker in till läkarprogrammet nu VT2012 så oroa dig inte. Men visst kan även jag ibland känna den små pressen att man börjat bli lite "gammal" för att just börja en 5,5 år utbildning ifrån början på universitetet.
Mirilini
Inlägg: 6
Blev medlem: 10 nov 2010, 15:42

Re: Är jag för gammal att söka till läkarprogrammet?

Inlägg av Mirilini »

Hej!
Jag har precis börjat på läkarprogrammet i linköping och jag är 25 år. jag kan säga att jag känner mig gammal, majoriteten är 18-19 år, det kom lite som en överraskning faktiskt! det här har nog att göra med det nya meritsystemet. fler kommer direkt från gymnasiet. vi fick ställa oss på ett led efter ålder, till vänster om mig stod de som var yngre och till höger de som var äldre. jag hade ca 10 pers till höger om mig och resten stod på vänster sida (ca 90 pers totalt) .. Så nu vet ni :P
Gäst

Re: Är jag för gammal att söka till läkarprogrammet?

Inlägg av Gäst »

Mirilini skrev:Hej!
Jag har precis börjat på läkarprogrammet i linköping och jag är 25 år. jag kan säga att jag känner mig gammal, majoriteten är 18-19 år, det kom lite som en överraskning faktiskt! det här har nog att göra med det nya meritsystemet. fler kommer direkt från gymnasiet. vi fick ställa oss på ett led efter ålder, till vänster om mig stod de som var yngre och till höger de som var äldre. jag hade ca 10 pers till höger om mig och resten stod på vänster sida (ca 90 pers totalt) .. Så nu vet ni :P
Vad konstigt här i umeå är det inte så. En stor kull av de som kom in genom b1 är givetvis mellan 18-20 år men av de som är antagna via intervju och hp ligger många på 22-25. Jag tycker det är rätt blandat men av de jag pratat med så verkar den största årskullen, utöver 92:orna, vara 87:or. Tror dessutom det är minst 4 personer här som är över tretti.
Jag

Re: Är jag för gammal att söka till läkarprogrammet?

Inlägg av Jag »

Men sluta....

Det är aldrig för sent att ta tag i sitt liv!!!
Själv är jag 37, disputerad forskare inom medicin. Jag har anställning som forskare, men har beslutat mig för att (på fritiden) läsa läkarprogrammet. Flera i min klass är mellan 30 och 40 år och har framgångsrika karriärer bakom sig, men vill göra något nytt. Om du kommer in och klarar av utbildningen så kör på. Du har måååååååånga år till pension. Lycka till!
Skriv svar