Fusk på läkarprogrammet?

Studieteknik, gamla tentamina, sammanfattningar, övningsmaterial, kurslitteratur, utrustning, et cetera.
Lia

Fusk på läkarprogrammet?

Inlägg av Lia »

Det har ju stått en del i media fusk på läkarprogrammet, och jag har även sett klasskamrater som fuskat. Hur vanligt upplever ni att det är att folk fuskar på tentor eller uppgifter? Hur accepterat är det?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Fusk på läkarprogrammet?

Inlägg av Nils »

Jag minns inte att jag skulle ha sett någonting om fusk vid svenska läkarprogram. Har du någon artikel som du kan tipsa om?

Fusk är inte accepterat och kan leda till avstängning från läkarprogrammet.
Lia

Fusk på läkarprogrammet?

Inlägg av Lia »

http://www.spionen.se/1442-studenter-sl ... -tentafusk

Det var väl främst i samband med den här artikeln. Jag har för mig att det var fler tidningar (alltså inte bara en tidning som drivs av studentkårerna) som skrev om det då, men hinner inte leta upp dem nu.

Jag vet att det inte är tillåtet, men jag undrar om folk anser att det är accepterat, eftersom det uppenbarligen förekommer fusk. Jag skulle aldrig i mitt liv fuska, men jag funderar på om det är mer socialt accepterat bland vissa än jag trodde. Därav frågan om andra har en uppfattning om hur "okej" det är att fuska.
bluejay43
Inlägg: 28
Blev medlem: 14 aug 2013, 14:55

Fusk på läkarprogrammet?

Inlägg av bluejay43 »

Kanske har jag läst fel men det står ingenting i den där artikeln om fusk på läkarprogrammet.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Fusk på läkarprogrammet?

Inlägg av Nils »

Jag har aldrig hört någon läkarstudent säga att det skulle vara ok att fuska på tentorna.
Skriv svar