Orolig att jag inte klarar utbildningen

Klasskamrater, nollning, familjeliv, husdjur, fritid, et cetera.
Orolig1

Orolig att jag inte klarar utbildningen

Inlägg av Orolig1 »

Uppdatering ett halvår senare:

Det har gått alldeles utmärkt. Termin ett tillryggalagt och inne på termin 2. Till alla som tvivlar och är osäkra på om de kommer klara sig: lägg ner tid så går det susen.
Babbeloke

Orolig att jag inte klarar utbildningen

Inlägg av Babbeloke »

Något jag är orolig för är att inte veta vad man ska plugga när man väl öppnar boken. På gymnasiet får vi läsanvidningar, alla har samma bok och ibland säger lärarna vilka delar som är de viktigaste. Hur har det varit för dig hittills? Hur mycket "guidening" får ni? Att ta ansvar och se till atg plugga är inget problem för mig utan just den delen att veta vad man ska kunna.

Tack för att du uppdaterar :)
Orolig1

Orolig att jag inte klarar utbildningen

Inlägg av Orolig1 »

Babbeloke:
Det är oerhört detaljerat, allt man ska kunna. Var med på föreläsningen så får du koll på vad föreläsaren lägger krut på och kolla även powerpointsen, de ger en bra fingervisning. Sen är det bra att kika på gamla tentor för att se vad som är relevant + utgå alltid från lärandemålen. Säg att du läser om citronsyracykeln, läs det som står i boken, komplettera lite med sammanfattningar på hus75 och var med på föreläsningarna så är det omöjligt att missa de mest relevanta grejerna!
spruta
Inlägg: 1
Blev medlem: 24 feb 2017, 10:48

Orolig att jag inte klarar utbildningen

Inlägg av spruta »

Hur mycket engelska är det på läkarprogrammet? Hur mycket böcker läser man på engelska? Är det svårt att ta sig igenom programmet?
Orolig1

Orolig att jag inte klarar utbildningen

Inlägg av Orolig1 »

spruta skrev:Hur mycket engelska är det på läkarprogrammet? Hur mycket böcker läser man på engelska? Är det svårt att ta sig igenom programmet?
All kurslitteratur i princip är på engelska, så det är en hel del. Föreläsningar och HUS75 sammanfattningar på svenska. Youtube på engelska. Så det är väl allt som allt 50-50.
Skriv svar